اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

ساخت دستگاه "تصفیه‌آب و پساب" با استفاده از تکنولوژی نانو

مسوول گروه پژوهشی نانوسبز مرکز رشد دانشگاه تربیت مدرس ازساخت دستگاه "تصفیه پساب و آب با کاربرد نانوپودرهای فوتو کاتالیست" برای اولین بار در کشور خبر داد.
"محسن مولایی‌نسب" روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در سمنان افزود: طراحی این دستگاه نیز برای اولین بار در جهان در ایران انجام شده است.
وی با اشاره به‌مشکلات تصفیه آب آشامیدنی و پساب صنعتی کارخانه‌ها و مراکز صنعتی در کشور گفت: این دستگاه توانایی حذف میزان بالای آلودگی شیمیایی و بیولوژیکی آب و پساب صنعتی را داراست.
وی با بیان اینکه این دستگاه مشابه خارجی ندارد متذکر شد:در دستگاههای هم رده دستگاه تصفیه آب و پساب ساخت ایران، سامانه حذف آلودگی شیمیایی نظیر نیترات، برش‌های نفتی و فلزات سنگین وجود ندارد.
وی، تولید انبوه این دستگاه را بسیار ارزآور عنوان و تصریح کرد: هر دستگاه تصفیه آب و پساب مجهز به نانو پودر فوتو کاتالیست ‪ ۸۰۰‬دلار برای ایران ارزآوری دارد.
وی با اشاره به واردات دستگاه‌های تصفیه آب و فاضلاب به‌ایران اظهار داشت: این دستگاه ها که با فناوری اشعه ماورای بنفش تصفیه آب و فاضلاب را انجام می‌دهند با قیمت هفت میلیون ریال درایران به فروش می‌رسد در حالیکه دستگاه دارای فناوری نانو ساخت ایران با قابلیت تصفیه کاملتر آب و پساب دو سوم قیمت نمونه وارداتی به فروش می‌رسد.
مولایی‌نسب، هزینه تحقیقات دو ساله و مراحل طراحی و شبیه‌سازی فرآیندهای این محصول را ‪ ۵۰‬میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این محصول آذرماه امسال در نمایشگاه آب و فاضلاب ایران به بازار کشور معرفی می‌شود.
به گفته وی، دستگاه تصفیه آب و پساب مجهز به فناوری نانو بزودی با دریافت گواهینامه‌های بین‌المللی در بازار جهانی نیز عرضه می‌شود.
مسوول گروه پژوهشی نانو سبز مرکز رشد دانشگاه تربیت مدرس پیش‌بینی کرد: با توجه به مشکل تامین آب آشامیدنی سالم در کشورهای همسایه بخصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس، افغانستان، عراق و نیز هندوستان این محصول در این کشورها با استقبال چشمگیری مواجه شود.

زمان درج خبر :   25 مهر 1385 / 14:03
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد