اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

واحدهای نیروگاه عسلویه در نیمه اول 87 وارد مدار می‌شود

در منطقه عسلویه از سوی وزارت نیرو دو نیروگاه احداث خواهد شد که یکی 1000 مگاواتی با سرمایه‌گذاری شرکت مپنا و دیگری 500 مگاوات و از سوی بنیاد مستضعفان است.
مهدی خبازپیشه مدیر نیروگاه 1000 مگاواتی عسلویه با ذکر این مطلب٬ درباره صادرات برق نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر صحبت‌هایی وجود دارد مبنی بر ساخت یک نیرو‌گاه 500 مگاواتی در خرمشهر برای صادرات برق به عراق که هنوز اجرایی نشده است و در مراحل اولیه قرار دارد.
وی توضیح داد: به احتمال زیاد اگر در آینده در عراق نیز ثبات به وجود آید، به دلیل وجود منابع فراوان نمی‌توان بر روی بازار برق عراق در بلند مدت حساب کرد.
او در ادامه درباره کیفیت پروژه عسلویه گفت: تمامی سیستم‌های این نیروگاه مطابق با استاندارد‌های جهانی هستند و تجهیزات مورد نیاز نیز در کشور و تحت لیسانس شرکت‌های معتبر خارجی ساخته می‌شوند و تنها مشکلی که وجود دارد، راندمان انرژی این واحد‌هاست که نسبت به سطح مرسوم دنیا پائین تر است و سازنده‌ها به دنبال این هستند که با سرمایه‌گذاری مجدد بتوانند تکنولوژی این واحد‌ها را به ‌روز کنند.
وی مصرف سوخت این نیروگاه را در مجموع 300 هزار متر مکعب در ساعت دانست و ابراز کرد: سوخت اصلی این نیروگاه گاز طبیعی و جایگزین آن گازوئیل است و درباره تامین آن‌ با شرکت ملی گاز توافق کرده‌ایم و مراحل گرفتن انشعاب سوخت نیز در حال اتمام است.
خبازپیشه با توجه به نزدیکی منطقه‌ی عسلویه به منابع گاز و مزیت نیروگاه‌سازی این منطقه خاطرنشان کرد: هزینه گاز‌رسانی در این منطقه نسبت به سایر نقاط دیگر کمتر است و از آنجا که هدف نیروگاه، تأمین بار است بنابراین اگر مصرف برق به اندازه کافی باشد، نیروگاه‌سازی را در این منطقه گسترش خواهیم داد.
زمان درج خبر :   14 آبان 1385 / 15:44
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد