اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

طرح بکارگیری کابل‌های روکش دار انتقال نیرو در آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی گفت: اجرایی شدن نتایج طرح تحقیقاتی "بکارگیری سیم‌های هوایی روکش‌دار در شبکه‌های توزیع‌برق" نقش مهمی در کاهش مشکلات مربوط به خاموشی‌ها در استان داشته است.
محمدرضا اصولی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح تحقیقاتی که اخیرا در بخش توزیع برق مناطقی از استان به بهره‌برداری رسیده راهگشای برخی نارسایی‌ها و کمبودها در شبکه توزیع برق شده است.
در این طرح سیم‌های هوایی با روکشهای پلیمری جایگزین سیم‌های مسی و آلومینیومی کنونی می‌شود.
اصولی تاکید کرد در این طرح تحقیقاتی بیش از دو سال یک گروه متشکل از کارشناسان این شرکت با همکاری شرکت سیمکات و دانشگاه تبریز همکاری داشته و راه‌های اصولی بکارگیری آن در شبکه توزیع ایران را مورد ارزیابی و کنکاش قرار دادند.
وی یادآورشد: هادی‌های هوایی روکش دار در زمان حاضر در کشورهای اروپایی بکار گرفته شده و بررسی‌ها نشان داده که دستاوردهای مهمی در همین رابطه عاید بخش‌های مربوطه این کشورها شده است.
مدیرعامل برق آذربایجان تاکید کرد: با بکارگیری هادی‌های روکش دار در شبکه توزیع، بخش مهمی از مشکلات مبتلابه شبکه‌های توزیع ناشی خاموشی‌های ناخواسته دراثر عوامل جوی و برخورد اجسام خارجی با سیم‌ها، آتش سوزی‌های موردی بویژه در مناطق جنگلی و برق دزدی‌ها به کمترین میزان خود خواهد رسید.
اصولی، همچنین نسبت به بازگشت هزینه این بخش در یک فاصله زمانی کمتر از دو سال اطمینان داد و یادآور شد: صنعت برق ناچار از بکارگیری روش‌ها و فناوری نوین در تامین ضریب امنیتی مورد نیاز و نیز استمرار خدمات بهینه به مشترکین در کنار تضمین شرایط مناسب برای توسعه اقتصادی پایدار می‌باشد.

زمان درج خبر :   14 آبان 1385 / 14:19
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد