اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

همایش بین المللی برق آغاز بکار کرد

فتاح در مراسم گشایش بیست و یکمین همایش بین المللی برق در تهران گفت : نیروگاه هسته‌ای بوشهر با توان تولید هزار مگاوات برق سال آینده به شبکه برق ایران وارد می شود .

فتاح تصریح کرد: با ورود نیروگاه هسته ای بوشهر به شبکه برق بخش زیادی از مشکلات به ویژه در مناطق جنوبی ایران رفع خواهد شد تا این منطقه در فصل گرما با کمبود برق روبرو نباشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از افتخارات صنعت برق ایران به بومی کردن ساخت تجهیزات و لوازم مورد نیاز آن و حرکت در جهت خودکفایی اشاره کرد و گفت: هم اکنون در بخش توزیع 100 درصد و در بخش انتقال حدود 100 درصد و در زمینه ساخت نیروگاه در آستانه خودکفایی هستیم.

فتاح گفت: صنعتگران ایرانی علاوه بر تامین تجهیزات متنوع و پیچیده مورد نیاز صنعت برق توانسته اند در بازار های جهانی حضوری پررنگ داشته باشند و با تولید کنندگان اروپایی رقابت کنند.

وزیر نیرو باردیگر خاطرنشان کرد: هم اکنون تامین بخش عمده تجهیزات برقی کشورهای منطقه در دست تولید کنندگان ایرانی است و حتی به ایران بعضی کشورهای اروپایی تجهیزات برقی صادر می کند.

همایش بیست و یکم برق 18 محور دارد که در سه روز برپایی گزیده مقاله های ارایه شده در این محورها برای شرکت کنندگان تشریح خواهد شد.

از اهداف مهمی که همایش بین المللی برق در 20 سال اخیر پیگیری کرده ایجاد بستری مناسب برای مشورت و تبادل نظر پژوهشگران , استادان و کارشناسان و خبرگان علمی و صنعتی و ارایه نوآوریها به جامعه علمی کشور , فراهم کردن ارتباط همه جانبه و مستحکم با مراکز علمی است.

از دیگر هدفهای برگزاری این همایش معرفی تولیدکنندگان داخلی تجهیزات برق به شرکت کنندگان و متخصصان و ایجاد رقابت سالم و سازنده برای دستیابی به کیفیت مورد نظر با استفاده از نمایشگاه های تخصصی است.

همچنین نمایشگاه توانمندیهای بیش از 120 شرکت ایرانی و خارجی در کنار همایش بین المللی برق برای بازدید متخصصان برپا شده است .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد