اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

بررسی نقش فناوری‌های نوین در تولید آب شیرین

طی 5 سال آینده روزانه 126هزار مترمکعب آب از فناوری آب‌شیرین‌سازها در آب شرب مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

مهرداد منطقیان- دبیر علمی همایش فناوری‌های نوین در آب‌شیرین‌سازها- با اعلام این مطلب به همشهری گفت: روزانه 427هزار مترمکعب آب شیرین در ایران تولید می‌شود که این میزان، در حدود 2درصد کل ظرفیت آب شیرین در خاورمیانه است.

وی افزود: در حال حاضر حدود 1/5درصد از تکنولوژی آب‌شیرین‌سازها در حوزه خلیج‌فارس مورد استفاده قرار می‌گیرد که عربستان سعودی از 40درصد این تکنولوژی استفاده می‌کند.

دبیر عملی همایش فناوری‌های نوین در آب‌شیرین‌ساز اظهار داشت: در حال حاضر آب شیرین لیتری 7ریال در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد که با استفاده از این تکنولوژی به 8 استان محروم کشور که نیاز به آب شیرین دارند می‌توان خدمت‌رسانی کرد.

وی افزود: موضوع شیرین‌کردن آب در مناطق مرکزی و شرقی یا مناطق جنوبی کشور، امری کاملاً اقتصادی است و نگرش‌هایی که تاکنون مانع از رشد این صنعت در ایران شده کاملاً به ابعاد سرمایه‌گذاری‌ها و بررسی امکان بازدهی آن سرمایه‌ها مرتبط بوده است.

همایش فناوری‌های نوین در آب‌شیرکن‌ها با هدف بحث و تبادل‌نظر در زمینه روش‌های شیرین‌کردن آب، آشنایی با تجهیزات و تاسیسات آب‌شیرین‌سازها طی روزهای 28 و 29 آبان جاری توسط پژوهشکده مهندسی آب دانشگاه تربیت مدرس در نیروگاه طرشت تهران برگزار می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد