اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

چین بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان را می‌سازد

چین در تلاش برای کاهش وابستگی خود به زغال سنگ برای تامین نیازهای روزافزون انرژی قصد دارد بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان را در استان فقیر، اما آفتابی "گانسو" واقع در شمال غرب این کشور ایجاد کند.

خبرگزاری رویترز از پکن به نقل از خبرگزاری شین هوا گزارش داد، هزینه ساخت این طرح ‪ ۱۰۰‬مگاواتی (‪ (mw‬حدود ‪ ۶/۰۳‬میلیارد یوان (‪ ۷۶۶‬میلیون دلار) برآورد شده است و ساخت آن پنج سال به طول خواهد انجامید.

رشد اقتصاد چین ‪ ۱۰‬درصد در سال است و زغال سنگ حدود ‪ ۷۰‬درصد انرژی مصرفی این کشور را تامین می‌کند.

چین در تلاش برای کاهش آلودگی هوای این کشور که روز سه‌شنبه در پکن به سطح خطرناک رسید، سرمایه‌گذاری در طرح‌های انرژی در خارج از کشور و نیروگاه هسته‌ای را نیز افزایش داده است.

برنامه ریزان ، شهر واحه "دانهوانگ" را برای ساخت این نیروگاه خورشیدی برگزیده‌اند.

شین هوا اعلام کرد در دونهوانگ با ‪ ۳۱‬هزار و ‪ ۲۰۰‬متر مربع مساحت، هر سال سه هزار و ‪ ۳۶۲‬ساعت آفتاب می‌تابد و به عنوان منطقه مناسبی برای توسعه انرژی خورشیدی برگزیده شده است. دسترسی آسان به انتقال برق و ارتباطات از دیگر مزایای این شهر است.

شین هوا ادعا کرد بزرگترین نیروگاه خورشیدی فعلی در جهان یک طرح پنج مگاواتی در "لایپزیگ" آلمان است که ‪ ۳۳‬هزار و ‪ ۵۰۰‬صفحه خورشیدی دارد.

با این وجود یک نیروگاه خورشیدی در "آرنشتاین" در نزدیکی "ورتسبورگ" آلمان بنا به گفته شرکت گرداننده آن یعنی "اس‌ای جی سولاراستروم" توان ‪۱۲‬ مگاواتی دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد