اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

ارایه آخرین دستاوردهای صنعت آب و فاضلاب در نمایشگاه بین المللی

نمایشگاه صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب به عنوان محلی برای ارایه آخرین دستاوردهای این صنعت است که با حضور شرکت های خارجی، زمینه مناسبی برای انعقاد قراردادها و مبادله فناوری های نوین این صنعت ایجاد می کند.
برپایی چهارمین نمایشگاه بین المللی آب و تاسیسات آب و فاضلاب، به دنبال برگزاری سه نمایشگاه پیشین نشان دهنده این است که استمرار برپایی نمایشگاه هایی این چنین، کشور ما را در کسب دانش فنی این صنعت یاری می دهد.
امسال نیز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت نیرو در پی تحقق اهداف توسعه ای صنعت آب و آب و فاضلاب با برگزاری چهارمین نمایشگاه دوسالانه صنعت آب، ضمن تلاش برای ارایه توانمندی های این صنعت، کوششی همه جانبه را به کار برد.
به همین جهت بر آن شدیم؛ گفت و گویی با دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه داشته باشیم، آنچه در پی می آید، ماحصل این گفت و گو است.
دکتر حسن علیزاده مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی و بین الملل وزارت نیرو، و رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه و جشنواره های صنعت آب و برق در خصوص چهارمین نمایشگاه بین المللی آب و تاسیسات آب و فاضلاب اظهار داشت: در این نمایشگاه 13 کشور خارجی همچون؛ آلمان، فرانسه، ایتالیا، هلند، پرتغال، اتریش، فنلاند، تاجیکستان، چین، کویت، عمان، بنگلادش و امارات متحده عربی حضور دارند.
دکتر علیزاده ادامه داد: حدود 250 شرکت و واحد تولیدی داخلی - نهاد ها و سازمان های ذی‌ربط و حدود 50 شرکت خارجی یا نمایندگی های آنها در این نمایشگاه حضور دارند.
مشاور وزیر نیرو، از حضور چهار وزارتخانه دولتی، اولین بار در این نمایشگاه خبر داد و اضافه کرد: به غیر از وزارت علوم تحقیات و فن‌آوری کشورآلمان، وزارت منابع آب کشور بنگلادش، سازمان منابع آب دوشنبه پایتخت کشور تاجیکستان، وزارت شهرداری منطقه ای عمان، اتاق بازرگانی اتریش و سفارت هلند نیز در این نمایشگاه غرفه دارند.
علیزاده درباره علل برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: ارتقای دانش فن آوری و تبادل اطلاعات روز در مورد موضوعات نمایشگاه، معرفی توانمندی ها و پیشرفت های کشورمان در زمینه های موضوعی نمایشگاه، ارتقای سطح مبادلات تجاری کشور برای توسعه صادرات غیرنفتی و آشنایی شرکت کنندگان و بازدید کنندگان از نمایشگاه، با آخرین دستاوردهای علمی و صنعتی کشورمان و جهان در زمینه های موضوعی نمایشگاه از علل برگزاری چهارمین نمایشگاه بین المللی آب و تاسیسات آب و فاضلاب است.
به گفته وی، برگزاری اجلاس‌ها و کارگاه های آموزشی به همت ستاد نمایشگاه (وزارت نیرو)، نیز از دیگر برنامه های این نمایشگاه بود.
مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی و بین الملل وزارت نیرو، افزود: سمینارهایی نیز در حاشیه این نمایشگاه توسط مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری (RCUWM)با حضور مقامات دولتی ، استادان دانشگاه و متخصصان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.
جلیلیان رئیس گروه تشریفات و نمایشگاه اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل اظهار داشت: به علت اهمیت برپایی نمایشگاه های تخصصی صنعت آب و برق، وزیر نیرو در سال 1379 آیین نامه ای در زمینه ایجاد زیرساخت های فنی و ایجاد بستر مناسب برای انتقال فن‌آوری و بهبود کیفیت کالاها و خدمات مورد نیاز این صنعت به شرکت های تابع و وابسته به وزارت نیرو ابلاغ کرد که در آن سازوکارهای جدیدی برای برگزاری نمایشگاه‌ های آب و تاسیسات آب و فاضلاب و برق پیش بینی شده است.
به گفته وی، بر اساس این آئین نامه ها،‌ اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی،‌ نمایشگاه‌های تخصصی صنعت آب و برق را سازماندهی می کند و از این طریق ارتباط مناسبی بین شرکت کنندگان فعال در صنعت آب و برق با وزارت نیرو که متولی تأمین، انتقال و توزیع آب و برق است برقرار می سازد.
جلیلیان هدف های این نمایشگاه را تقویت ارتباط‌های علمی،‌ تجربی و بازرگانی شرکت های داخلی و خارجی، گسترش فن‌آوری و ابداعات صنعت آب و صدور خدمات فنی – مهندسی این صنعت، ایجاد بستر مناسب برای همکاری های شرکت های ایرانی و خارجی به ویژه به صورت Joint Venture ، ارزیابی کرد و افزود: باید به تقویت توانمندی های داخلی برای مقابله با وضع دشوار کم آبی و معرفی رویکردهای مدیریت تقاضا به ویژه توسعه لوازم صرفه جویی در مصرف آب و امکانات رفاهی برای بازدیدکنندگان از نمایشگاه نیز توجه کرد.
وی ادامه داد: ستاد هماهنگی نمایشگاه تخصصی آب، از مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی به عنوان رئیس ستاد، رئیس گروه تشریفات و نمایشگاه ها به عنوان دبیر ستاد و در کنار آن ستاد اجرایی مرکب از 6 کمیته: بازاریابی، تبلیغات و انتشارات، ‌آمار، اطلاعات و خدمات، ترجمه و تشریفات، فنی و مالی و پشتیبانی تشکیل شده است که هر یک برنامه های ویژه ای با جهت گیری های خاص برای برپایی نمایشگاه تخصصی آب، اجرا می کنند.
در این نمایشگاه، 13 گروه تخصصی مشارکت می کنند که عبارتند از: لوله و اتصالات، تاسیسات آبیاری و زهکشی، تجهیزات حفاری و ساختمانی، ‌ابزار دقیق، خدمات فنی و مشاوره ای، مواد و لوازم آزمایشگاهی، پیمانکاری و مشاوره، کارفرمایی، آموزش و تحقیقاتی، پمپ و تجهیزات مکانیکی، طراحی و ساخت تصفیه آب و فاضلاب، لوازم صرفه جویی سرماشین و حفاظت از منابع آب.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد