اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

استفاده ازسلولهای خورشیدی در کشور بومی می شود

فتاح اعلام کرد:وزارت نیرو درصدد است تا بحث استفاده ازسلولهای خورشیدی ر درکشور را بومی کند.
مهندس سید پرویز فتاح وزیر نیرو درگفت وگو با خبرنگار موج در خصوص برنامه های آینده برای افزایش استفاده ازانرژی های نو در کشورگفت:با توجه به وسعت کشور و پراکندگی جمعیت دربیش از 65 هزار روستا احداث شبکه برق، تیر برق وطول خط دربرخی مناطق از بعد اقتصادی برای دولت صرفه اقتصادی ندارد.
وی افزود:هم اکنون به بیش از 51 هزارروستا برق رسانی انجام شده و 13-14 هزار روستای باقی مانده که اسمش روستاست اما جمعیتشان بسیارکم است برق رسانی صورت نگرفته است.
فتاح تاکید کرد:می توانیم با قاطعیت اعلام کنیم که درحال حاضرتمام روستا ها ی بالای 20 خانوار برق رسانی به آن انجام شده است برای برق رسانی به تعداد باقی مانده باید از روش استفاده از انرژی های نو استفاده کنیم.
وزیر نیرو اظهارداشت:هم اکنون سایرکشورهای دنیا برای برق رسانی به برخی از نقاط کشورشان ازهمین مسیررفته اند وآن هم استفاده از سلول های خورشیدی است .
وی درادامه بیان کرد:احداث سلول های خورشیدی درپشت بام های منازل برای استحصال آب گرم منازل جوابگوست وچون قدرت ذخیره دارد استفاده ازاین روش می تواند روشنایی منازل را نیزتامین کند.
فتاح اضافه کرد:درواقع این روش یک پکیج آماده است که دربالای منازل نصب می شود که طی چند سال قبل می خواستیم از این روش استفاده کنیم امادرآم زمان هزینه خریداری آن مقرون به صرف نبودولی درحال حاضر خوشبخاته تکنولوژی و فناوری های نوین منجر شده که هزینه استفاده از سلولهای خورشیدی روز به روز کاهش یابد.
وزیر نیرو تاکید کرد: وزارت نیرو درصدد است تا بحث استفاده ازسلولهای خورشیدی رادرکشور به منظور استفاده از انرژی های نو به جای انرژی فسیلی بومی کند تا درسطح کشور با استفاده از این انرژی مصرف صورت گیرد.
وی درخصوص استفاده از انرژی های باد درکشور اظهارداشت:هم اکنون برخی از مناطق دور افتاده کشورکه باد خیز هستند شناسایی شده و اطلس باد توسط وزارت نیرو درکشور تهیه شده ودرحال حاضر هم به دنبال این هستیم که برای این مناطق با توجه به بومی شدن استفاده از آن این تکنولوژی احداث شود.
فتاح درخاتمه اظهارکرد:دولت درردیف های بودجه تبصره هایی دراین خصوص قرارداده اما زیاد نیست زیراکه وزارت نیرو فرصت خواسته تا این تکنولوژی ها را بومی کند وکارخانه هارا وارد کندکه طی آن این اقدامات درخصوص باد صورت گرفته و درزمینه خورشیدی نیز این اقدامات درحال اقدام است که درآینده ای نزدیک آن را اعلام خواهیم کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد