اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

بحران آب در افغانستان

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که حدود 80 درصد مردم افغانستان به آب آشامیدنی بهداشتی دسترسی ندارند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، برنامه توسعه ملل متحد (UNDP) ضمن انتشار گزارشی در این مورد، از دولت افغانستان خواسته است که به منظور فراهم کردن دسترسی همگانی به آب آشامیدنی بهداشتی، یک استراتژی موثر در پیش گیرد.
انیتا نیرودی - مسئول دفتر یو.ان.دی.پی در کابل - به خبرنگاران گفت: باید دولت افغانستان تا سال 2020 میلادی برای دست کم 50 درصد شهروندان این کشور آب آشامیدنی سالم فراهم کند.
نیرودی گفت: بررسی‌ها نشان می دهد که تنها 23 درصد افغانها به آب سالم آشامیدنی دسترسی دارند که از این میان 43 درصد آنها در شهرها و 18 درصد در روستاها زندگی می‌کنند.
وی افزود: در روستاها، از هر پنج نفر، چهار تن و در شهرها از هر سه تن یک نفر آب آشامیدنی غیر بهداشتی مصرف می کنند.
خانم نیرودی تاکید کرد که عدم دسترسی به آب آشامیدنی سالم در روستاها مشکلی بسیار جدی است و تاثیرات منفی سنگینی را بر روی خانواده‌های فقیر به ویژه زنان می گذارد زیرا آن‌ها مکلفند که آب آشامیدنی را از فواصل بسیار دور به خانه های خود انتقال دهند.
به گزارش شبکه خبری بی.بی.سی، در این مراسم اعلام شد که دولت افغانستان متعهد شده است تا پایان سال 2020 میلادی برای 50 درصد مردم افغانستان زمینه دسترسی به آب سالم آشامیدنی را فراهم کند.
مقامات افغان می گویند با آن‌که منابع فراوان آب در افغانستان وجود دارد، اما به سبب نبود امکانات، ذخیره گاه‌های مناسب و سیستم منظم ذخیره و توزیع آب، شهروندان این کشور نمی توانند از منابع آب کشورشان بهرمند شوند.
وزارت انرژی و آب افغانستان می‌گوید که برنامه ای را به منظور ساختن چندین سد آب در دست دارد که به موجب آن ظرف چند سال آینده، مشکل اکثر شهروندان افغان از این بابت حل خواهد شد.
اسماعیل خان ـ وزیر انرژی افغانستان ـ در مراسمی به همین مناسبت در کابل، به کاستی های مدیریت آب در کشورش اشاره کرد و گفت در حالی که جاری شدن سیلاب در ولایت بادغیس، جان 80 نفر را گرفته است، ما برای رساندن آب آشامیدنی به مردم، با مشکل مواجه هستیم.
مقامات افغان می گویند سالانه بیش از 30 میلیارد متر مکعب آب، از کشور خارج می شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد