اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

دعوت از سرمایه‌گذاران برای ایجاد کارخانه‌های آب بسته‌بندی

معاون وزیر نیرو در امور آب گفت:با توجه به ظرفیتهای خوبی که در کشور وجود دارد ، از علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری ، برای ایجاد کارخانه‌های تولید آب بسته‌بندی دعوت می‌کنیم.
به گزارش شبکه خبری آب ایران،رسول در مصاحبه مطبوعاتی در حاشیه چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب وتاسیسات آب وفاضلاب گفت: یکی از سیاستهایی که در سالهای گذشته به طور جدی بررسی شده، تشویق سرمایه‌‌گذاران به ایجاد کارخانه‌های بسته‌بندی آب است و تا کنون مجوز 80 کارخانه آب بسته‌بندی صادر شده است.
وی در ادامه گفت: از این تعداد هم اکنون 50 کارخانه فعال هستند که با تولید روزانه 5 میلیون بطری آب، سالانه 8 میلیون متر مکعب آب را به شکل بسته‌بندی شده عرضه می‌کنند.
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه می‌خواهیم این ظرفیت را به سه برابر افزایش دهیم، گفت:با توجه به مشکلاتی برای تامین آب در برخی از شهرها وجود دارد، ما آماده صدور مجوز تولید آب بسته‌بندی هستیم.
معاون وزیر نیرو در امور آب،وضعیت بارندگی کشور در دو ماه اول سال آبی 86-85 را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت:هم اکنون 11 میلیارد متر مکعب آب پشت سدهای کشور ذخیره شده است که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل، 10 درصد افزایش یافته است.
وی در ادامه گفت:تاکنون هرگاه درباره تعداد سدهای بزرگ صحبت می‌کردیم، فقط سدهای احداث شده از محل اعتبارات ملی توسط وزارت نیرو را ذکر می‌کردیم.
وی افزود:هم اکنون تعداد سدهای بزرگ مخزنی و تنظیمی کشور، 178 سد است که 5/34 میلیارد متر مکعب آب را تنظیم می‌کنند.
معاون وزیر نیرو در امور آب تعداد سدهای کوچک مخزنی و تنطیمی در حال بهره‌برداری کشور را 72 سد اعلام کرد و گفت:این سدها نیز 500 میلیون متر مکعب آب را تنظیم می‌کنند.
وی افزود: سدهای بزرگ در حال ساخت نیز 88 سد هستند که 22 میلیارد متر مکعب ظرفیت دارند.
وی همچنین تاکید کرد: 178 سد با ظرفیت 45 میلیارد متر مکعب نیز در دست مطالعه است.
زرگر اضافه کرد:درمجموع 516 سد در حال بهره‌برداری، در دست ساخت و یا مطالعه با ظرفیت بیش از 100 میلیارد متر مکعب در کشور وجود دارد.
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران درباره تاریخچه نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب وفاضلاب ایران گفت: با توجه به سابقه 60 ساله بخش آب در کشور و نیز مجموعه توانمندیها و تجربیات موجود، این نمایشگاه از سال 1378 هر دو سال یک بار و به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.
وی اطلاع از توانمندیهای فعلی شرکت های ایرانی،صدور خدمات فنی و مهندسی و آشنایی با تجربیات روز دنیا را ازاهداف مهم برگزاری نمایشگاه دانست و گفت: در حال آماده کردن طرحی هستیم تا با کمک نهادهای مالی کشور، تسهیلات مالی ویژه‌ای را برای سرمایه‌گذاران بخش آب تامین کنیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد