اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

امضای توافقنامه ایران و عراق در زمینه همکاری مشترک

وزیر نیرو گفت: نتایج مذاکرات با تمامی نقش آفرینان و مقامات عراقی به امضای توافقنامه‌ای مهم و فراتر از توافقنامه‌های مرسوم با زمان بندی و نزدیک به مرحله قرارداد، منجر شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، مهندس "پرویز فتاح "در حاشیه مراسم اختتامیه چهارمین نمایشگاه بین‌المللی آب و تاسیسات آب و فاضلاب درجمع خبرنگاران سفر اخیر خود به عراق را پر برکت، جامع و کامل خواند و گفت : با تمام مسئولان عراق از جمله رییس جمهور ،نخست وزیر، تمام نقش‌آفرینان این کشور ملاقات و گفت وگوهایی انجام و نقطه نظرهای آنها برای همکاری دریافت شد.
وی این توافقها را شامل ایجاد خطوط انتقال برق عراق، بازسازی نیروگاه- های فرسوده و آسیب دیده این کشور و احداث نیروگاههای جدید در عراق، عنوان کرد.
وزیر نیرو با اشاره به دیدارهای خود با مسئولان دو شهر مذهبی کربلا و نجف، از اتخاذ تصمیماتی برای ارائه تسهیلات ویژه برای تامین انرژی الکتریکی به این دو شهر زیارتی خبر داد و گفت: با سفر رییس جمهوری عراق به ایران این موارد نهایی خواهد شد.
وی در ادامه در خصوص حل مشکلات صنعتگران عرصه آب وفاضلاب‌ازجمله نقدینگی، اظهار داشت: اگر تولید صنعتگران داخل فقط متکی به دولت باشد، دچار مشکل خواهند شد.درهیچ کشوری تولیدکنندگان و شرکتهای خصوصی به اتکای دولت فعال نیستند.
فتاح با تاکید بر ضرورت فراهم شدن زمینه حرفه‌ای برای فعالیت بخش خصوصی در کشور گفت : مسائل مالی دولتها تابع شرایط مختلف اقتصادی-سیاسی نوسان دارد و بخش خصوصی نباید متکی و متاثر از دولت باشد.
وی افزود: تاکنون بیش از ‪ ۸۰‬درصد از اعتبار بخش خصوصی تخصیص داده شده و تا پایان سال نیز این رقم به مرز ‪ ۱۰۰‬درصد خواهد رسید.
وزیر نیرو تصریح کرد، در رقابت قیمت و کیفیت در وضعیتی هستیم که اکثر مصرف‌کنندگان داخلی کالای ساخت کشور را ترجیح می‌دهند و این امر نشان می‌دهد که در مسیر درستی قرار گرفته‌ایم ، هر چند که در گشایش ارزی، ارایه وام، ورود کالاها و صدور تولیدات داخلی ، دولت باید تمهیداتی را فراهم سازد.
وی تاکید کرد، بحث قبضهای آب وبرق باید به‌نحوی باشد که اقشار کم‌درآمد دچار مشکل نشوند که این امر صورت گرفته است و برای سومین بار متوالی این اقشار مشمول جریمه و اضافه قیمت نمی‌شوند.
فتاح در پاسخ به سووالی مبنی بر نبود گاز و تامین سوخت نیروگاههای استان سیستان و بلوچستان از طریق سوخت گازوئیل، گفت:به این استان هیچ گازرسانی صورت نگرفته ، هر چند در سفر هیات دولت ، وزارت نفت موظف به تسریع در این کار شد که این امر در حال انجام است.
وی افزود: استفاده از گازوئیل در نیروگاهها علاوه‌بر زیاندهی آن از بعد زیست محیطی نیز مشکلاتی را به دنبال دارد.
وزیر نیرو درباره بحران ایجاد شده در مشهد به دلیل خشکسالی و تمهیدات اتخاذ شده در این مورد آن گفت: مشکل امسال مشهد، مشکل جغرافیایی و طبیعی بوده و وضعیت کمبود بارندگی و خشکسالی برای هشتمین سال متوالی، تداوم داشت.
وی با اشاره به شرایط حاد امسال مشهد ، گفت: سدهای طرق و کارده که دولت در این بخش سرمایه‌گذاری و احداث کرده، در سال جاری خشک شده است و سطح آب چاه ها نیز فروکش کرد، اما راه چاره‌ای وجود نداشت.
فتاح گفت: برای حل این مشکل سد دوستی ساخته شده و خط آبرسانی آن در حال اجرا است و امیدواریم این پروژه در پایان سال ‪ ۸۶‬به اتمام برسد.
وی درباره رفع این معضل در شرایط کنونی گفت :باید دعاکنیم باران رحمت الهی نازل شود و به صورت طبیعی این مشکل حل شود.
وزیر نیرو از معرفی معاون جدید خود تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت:
جانشین مهندس برقعی از بدنه وزارت نیرو خواهد بود.
وی در ادامه با مثبت ارزیابی کردن برپایی چهارمین نمایشگاه بین‌المللی آب و تاسیسات آب و فاضلاب و ذکر این نکته که جهش کیفی و کمی را در این نمایشگاه شاهد بودیم، اظهار امیدواری کرد: برگزاری دو سالانه این نمایشگاه سبب ارتقا کیفی و کمی این صنعت شود.
فتاح در پایان با اشاره به خودکفایی کشور در بخش اب و فاضلاب ، تمام اقدامات صورت گرفته در استانها اعم از تصفیه‌خانه، لوله‌کشی وغیره را تولید داخل دانست و گفت: غیر از چند پروژه نادر کشور که شرایط استثنایی دارند، اجازه نمی‌دهیم از تولیدات خارجی در این بخش استفاده شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد