اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

ابراز علاقه مندی ایران و چین به افزایش همکاری‌های آبی

معاون وزیر نیرو در امور آب در مذاکره با هیأت بلند پایه‌ای از کشور چین گفت: هم اکنون تعدادی از طرح‌های آب کشور با سرمایه‌گذاری 400 میلیون دلاری بانک توسعه اسلامی و بانک جهانی در حال اجرا است.
به گزارش شبکه خبری آب ایران،دراین جلسه که درتهران برگزار شد،زرگر با اشاره به سرمایه گذاری بیش از 2 میلیارد دلاری دولت ایران در طرح‌های آب کشور درهر سال، گفت:این حجم از سرمایه گذاری بیانگر اهمیت طرح‌ های آبی نزد دولتمردان است و در قالب یک برنامه طراحی شده ده ساله، نیازمند 4 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری سالانه در این طرح‌ها هستیم.
مدیر عامل شرکت مدیریت منابع‌ آب ایران درپی تامین منابع مالی برای پر کردن فاصله بین منابع مالی موجود با منابع مالی مورد نیاز هستیم، افزود: قانونی نیز برای تشویق بخش خصوصی در طرح‌های آب به تصویب رسیده است.
وی همچنین گفت:13 طرح سد سازی نیز برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تعیین شدند و هم اکنون برای اجرای سه طرح تا پایان سال توسط بخش خصوصی در حال مذاکره جدی هستیم.
وی در ادامه اظهار داشت: سعی می کنیم که کسری منابع را از طریق طرح‌های فاینانس جبران کنیم و امسال در مجلس شورای اسلامی، تا سقف 800 میلیون فاینانس برای طرح‌های آب تصویب شده است.
معاون وزیر نیرو در امور آب با اشاره به تجربه خوب چینی‌ها در احداث دو سد طالقان و ملاصدرا گفت: دولت چین اعتبارات بسیار خوبی در اختیار ایران گذاشته است و در ملاقات‌ روسای جمهور دو کشور، بحث‌های مفصلی راجع به سرمایه گذاری بیشتر در طرح‌های آب ایران مطرح شده بود.
زرگر افزود:در افتتاحیه سد طالقان نیز، رئیس جمهوری به سفیر چین گفتند که در اجرای کارهای تسریع شود.
در ملاقات با شرکت هیدرو نیز مقرر شد که چند سد آماده اجرا از طریق چین فاینانس شود.
همچنین میو،معاون بانک توسعه چین(CDB)با ارائه گزارشی از فعالیت های بین‌المللی این بانک گفت: چین تجربه خوبی در زمینه توسعه منابع آب دارد و بانک توسعه چین، منابع مالی بسیاری را برای توسعه نیرو‌گاه های آبی اختصاص داده است.
وی افزود:60 درصد از نیروی برق چین و یک چهارم از نیروی برق آبی این کشور را این بانک سرمایه‌گذاری کرده است.
وی با اعلام این مطلب که این بانک به همکاری با ایران اهمیت می‌دهد، گفت: پس از مذاکرات با مسئولان بخش آب وزارت نیرو و مسئولان امور اقتصادی و بانکی ایران، جواب قطعی در زمینه سرمایه گذاری در طرح‌های ایران داده می‌شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد