اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اختتامیه چهارمین نمایشگاه بین المللی آب و تاسیسات آب و فاضلاب

چهارمین نمایشگاه بین المللی آب و تاسیسات آب و فاضلاب، فرصت مغتنمی است تا ضمن عرضه دستاوردها، نیازها و رویکردهای جدید در عرصه داخلی و منطقه ای یافته های نوین در فناوری ها و خدمات آب و آب و فاضلاب نیر در کنار تبادل تجربه و گفت و شنودهای کارشناسی بررسی و تعمیق یابد.
به گزارش خبرنگار سایت خبری وزارت نیرو، وزیر نیرو ضمن بیان این مطلب در مراسم اختتامیه چهارمین نمایشگاه بین المللی آب و تاسیسات آب و فاضلاب اظهار داشت: در سال های اخیر آب و چالش های ناشی از آن به یکی از موضوع های مهم منطقه ای و جهانی تبدیل شده است. افزونی جمعیت و به تبع آن افزایش تقاضا و تاثیر آن بر کمیت و کیفیت آب ها، همراه با تغییرات آب و هوایی همگی نه تنها تهدیدی برای نیل به توسعه پایدار محسوب می شود، بلکه بقا و تداوم نظام های اجتماعی کشورها در سطح داخلی و منطقه ای را نیز مناثر ساخته و می رود تا به عنوان یکی از عامل های بحران زای جهان در هزاره سوم میلادی جلوه گر باشد.
وی تاکید کرد: امروزه جامعه جهانی به این باور مشترک رسیده است که بدون نیل به پایداری وثبات درمدیریت آب، دستیابی به توسعه پایدار ممکن نخواهد بود.
وی با اشاره به پیشینه تاریخی ایران در مدیریت و مهندسی آب و رسیدن به خودکفایی دربخش های طراحی و ساخت برخی از سازه ها و تاسیسات گفت: تامین لوله های مورد نیاز و بخش عمده ای از نیاز کشور به پمپ ها، شیرآلات گوناگون، طراحی و اجرای سدها، تصفیه خانه ها و سازه های متعدد آب و فاضلاب توسط مهندسان و پیمانکاران داخلی،‌ گوشه ای از توانمندی کشور ما در بخش آب است و شرکت های ایرانی آمادگی دارند با حضور در منافصه های منطقه ای و بین المللی در بازار بزرگ و پر رونق آب سهیم و شریک باشند.
وزیر نیرو با بیان اینکه کشور ما حضور فعال در مجامع منطقه ای و جهانی آب دارد، افزود: تاسیس دفتر مدیریت منطقه ای آب شهری سازمان یونسکو در تهران، برگزاری گردهمایی های متعدد منطقه ای و عضویت و حضور دایم ایران در نهاد های معتبر بین المللی آب توانسته است نفش خود را در تعاملات منطقه ای و فرا منطقه ای آب ایفا کند.
وی بازآموزی کارشناسان، بازنگری و بازسازی فرایندها و سازه های تصفیه خانه های قدیمی آب و فاضلاب، بازسازی شبکه های فرسوده با هدف کاهش هدررفت آب، مدیریت مصرف با هدف پاسخگویی به تقاضای آب از طریق ارتقای بهره وری از منابع تامین تا مبادی مصرف، به کارگیری فرایندهای نوین تصفیه آب و فاضلاب با توجه به افزایش و تنوع آلاینده ها در منابع آب و سرانجام مدیریت خدمات آب و فاضلاب در اجتماعات روستایی از جمله سرفصل های پیش رو دانست که باید همچنان مورد توحه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه ظرفیت همکاری های بخش خصوصی در کشور جمهوری اسلامی ایران بسیار بیشتر از سطح کنونی است افزود: اجرای پروژه های مشترک در کشورهای ثالث، حضور مشترک در بازار گسترده تاسیسات و سازه های آبی با هدف عرضه محصولات آن در منطقه، از رویکردهایی است که باید در آینده روابط کشور در بخش آب مورد توجه و حمایت قرار گیرد.
مهندس فتاح ادامه داد: ما باید بکوشیم تا با ایجاد امنیت سرمایه گذاری و تشویق سرمایه گذاران، مشارکت و تعامل به بخش های خصوصی تسری و سرعت یابد.
وی تاکید کرد: کشور ما به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و ویژگی ها و مراتب فرهنگی، دروازه ی آسیای میانه به شمار می رود و ما آماده ایم تا با مشارکت کشورهای صاحب فناوری، بخشی از نیازهای کشور را به تجهیزات و اجرای پروژه های آبی فراهم کنیم.
وزیر نیرو خاطر نشان کرد: در هزاره سوم میلادی، توسعه پایدار بدون فایق آمدن بر چالش های آبی ممکن نخواهد بود و موفقیت در این راه نیازمند هم اندیشی و همکاری تمام کشورهاست.
وی در پایان اظهار داشت: ما می توانیم و باید عامل آب را از عامل های محدود کننده توسعه منطقه حذف و آن را به یکی از محورهای همگرایی و تعامل منطقه ای بدل سازیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد