اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

موافقت دولت با بازپرداخت وام بانک جهانی به فاضلاب تهران

به گزارش سایت خبری وزارت نیرو٬ مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران از موافقت رئیس جمهوری برای بازپرداخت وام 350 میلیون دلاری بانک جهانی برای فاضلاب تهران خبر داد.
محمد‌رضا امیرکمالی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: پرداخت وام 350 میلیون دلاری بانک جهانی و توسعه اسلامی برای فازهای دوم و سوم فاضلاب تهران منتظر تعهد دولت برای بازپرداخت این وام بود اما به هر حال با موافقت رئیس جمهوری به نظر می‌رسد این امر دیگر با مشکلی مواجه نشود و عملیات پرداخت به راحتی محقق شود.
وی گفت: تمامی کارهای مطالعاتی و زیست محیطی برای فاز دوم و سوم فاضلاب تهران صورت گرفته بنابراین هیچ مشکلی برای تسریع فعالیت‌ها نیست.
امیرکمالی تاکید کرد: بانک جهانی برای فاز یک فاضلاب تهران 150 میلیون دلار اختصاص داده بود که طبق برنامه زمان‌بندی این وام جذب و تخصیص یافته است اما به هرحال طبق برنامه شرکت فاضلاب در سال جاری 110 میلیارد تومان پروژه باید انجام می‌داد که 50 میلیارد تومان این پروژه از سوی بانک جهانی تامین و مابقی از محل منابع داخلی بوده است.
وی گفت: فاز یک فاضلاب تهران که حدود 2400 کیلومتر شبکه بوده و 2 میلیون و 100 هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد به طور کامل تا پایان سال 86 به اتمام می‌رسد.
به گفته وی، فاز یک فاضلاب تهران مربوط به مناطق شمالی شهر (سعادت‌آباد، تجریش) و یک نوار باریک از مناطق مرکزی مثل کارگر شمالی، یوسف‌آباد به سمت کارگر جنوبی و راه‌آهن و سپس مناطق جنوبی و شهرری است.
امیرکمالی اظهار داشت: شبکه فاضلاب تهران با توجه به گستردگی و حجم عملیات به پنج ناحیه عملیاتی (پنج فاز) در یک دوره زمانی 20 تا 25 ساله به اجرا گذاشته خواهد شد که به نظر می‌رسد کل طرح فاضلاب تا سال 1400 به پایان برسد.
وی گفت: اجرای طرحی فاضلاب تهران که از سال 75 وارد مرحله عملیاتی خود شده است تاکنون 310 میلیارد تومان هزینه داشته است که بر اساس پیش بینی‌ها این هزینه تا سال 1400 به 2625 میلیارد تومان خواهد رسید.
مدیر عامل شرکت فاضلاب تهران اظهارداشت: طرح جامع و فراگیر فاضلاب تهران در زمینی به مساحت حدود 70 هزار هکتار شامل 150 کیلومتر مربع در منطقه شمال ،250 کیلومتر مربع در منطقه جنوب، 300 کیلومتر مربع در منطقه مرکزی و 9 هزار کیلومتر شبکه اصلی و فرعی با قطر 250 تا 3200 میلی متر به اجرا درخواهد آمد.
امیرکمالی گفت:‌ برای طرح فاضلاب تهران 20 تصفیه خانه با ظرفیت اسمی تحت پوشش قرار دادن 5/10 میلیون نفر احداث می‌شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد