اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

بخش آب کشور برای بیش از 120 گرایش دانشگاهی زمینه جذب دارد

با حضور وزیر و جمعی از معاونان وزارت نیرو ، همایش تجلیل از نخبگان آزمون سراسری سال 85 در نیروگاه طرشت برگزار شد.
به گزارش شبکه خبری آب ایران ، معاون وزیر نیرو در امور آب در این همایش با بیان اینکه تا پایان امسال هنوز یک دانشجوست و از این بابت خود را در جمع هم صنفی های خود می داند، گفت: در فروردین ماه امسال حدود 90نفر از وزرای آب و بیش از 18500 نفر از کارشناسان حوزه آب در چهارمین اجلاس جهانی آب در مکزیک شرکت کردند.
وی افزود: در این اجلاس آقای کوفی عنان گفتند که بیش از یک میلیارد و 200 میلیون نفر از جمعیت دنیا از دسترسی به آب بهداشتی سالم و بیش از دو میلیارد نفر از دسترسی به سیستم بهداشتی دفع فاضلاب محروم هستند. همچنین هر سال بین دو تا سه میلیون نفر در اثر بیماری های مربوط به آب جان خود را از دست می دهند.
دکتر زرگر با بیان اینکه هر سال رهبران دنیا به منظور بحث و تبادل نظر در مورد آب دور هم جمع می شوند، تاکید کرد: با این تفاصیل آب به یک مقوله بین المللی تبدیل شده است.
معاون وزیر نیرو در امور آب با اشاره به معضل کمبود آب در ایران گفت: کشور ما در حالی که یک درصد جمعیت جهان را دارا می باشد ، فقط سه دهم درصد از منابع آب دنیا را در اختیار دارد. به همین دلیل هم ایرانی ها اولین تمدنی بودند که به مقوله آب پرداخته و سازه های آبی زیادی به یادگار گذاشته اند.
وی افزود: چغازنبیل با 5 هزار سال، سد داریوش با دو هزار سال، قنات ها به عنوان یک اختراع و ابداع ایرانی با بیش از دو هزار سال قدمت و سد کبار در قم به عنوان قدیمی ترین سد قوسی دنیا از جمله این سازه ها هستند.
دکتر زرگر افزود: در حال حاضر نیز ما بیش از 178 سد بزرگ را در حال بهره برداری است و 88 سد دیگر نیز هم در حال ساخت است. در این زمینه بیش از 20 رشته دانشگاهی با 120گرایش در این ارتباط مشغول هستند.
معاون وزیر نیرو در امور آب همچنین با بیان اینکه 70 درصد شبکه های آبیاری و زهکشی دنیا در قاره آسیا قرار دارد، از برگزاری چهارمین اجلاس آبیاری و زهکشی در بخش آسیا به ریاست وی در تهران خبر داد.
وی افزود: با در نظر گرفتن اختصاص 20 درصد بودجه عمرانی به بخش آب و وجود 380 طرح ملی و 500 طرح استانی ،‌ظرفیت بسیار بزرگی برای جذب نخبگان در این بخش وجود دارد.
وی از نخبگان دعوت کرد در وظایف و کارهای عظیمی که در بخش آب انجام می شود ،‌ همکاری و مشارکت کنند.

منبع خبر روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد