اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

تولید باطری خورشیدی با بازدهی ‪ ۴۰‬درصدی

سایت خبری وزارت نیرو:

محققان آمریکایی از تولید نسل جدیدی از باطری‌های خورشیدی خبر می‌دهند که می‌تواند انرژی خورشیدی را به عنوان یک منبع انرژی ارزان مطرح کند و وابستگی انسان به سوختهای فسیلی را پایان دهد.
به گزارش سایت اینترنتی "تک‌وب"، دو شرکت "بویینگ" و "اسپکترولب" با سرمایه‌گذلاری وزارت انرژی آمریکا موفق به تولید یک باطری خورشیدی با بازدهی نزدیک به دو برابر بازدهی کارآ باطری‌های خورشیدی امروزی شده‌اند.
"الکساندر کارسنر" معاون انرژی‌های تجدیدشونده وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد باطری خورشیدی تولید شده توسط "بویینگ - اسپکترولب"، ‪ ۴۰/۷‬درصد از نور دریافتی از خورشید را به برق تبدیل می‌کند.
به گفته "دیوید لیلینگتون" رییس "اسپکترولب"، این باطری خورشیدی دارای بالاترین کارایی در میان تمامی تجهیزات مبدل انرژی خورشید به انرژی الکتریکی تاکنون است. کارایی باطری خورشیدی جدید توسط آزمایشگاه ملی انرژی‌های تجدیدشونده وزارت انرژی آمریکا بررسی و مورد تایید قرار گرفته است.
باطری‌های خورشیدی امروزی دارای ‪ ۱۲‬تا ‪ ۱۸‬درصد کارایی دارند و این رقم در مورد پربازده‌ترین انواع آنها که در ماهواره‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، حدود ‪ ۲۸‬درصد است. در سال ‪ ۱۹۵۴‬که استفاده از باطری‌های خورشیدی آغاز شد، کارایی بهترین باطری‌های خورشیدی کمتر از ‪ ۴‬درصد بود.
در سالهای اخیر افزایش قیمت سوختهای فسیلی و نگرانی‌های زیست محیطی از انتشار گازهای گلخانه‌ای سبب افزایش توجه به انرژی خورشیدی شده است.
در ماه اکتبر گذشته، شرکت "گوگل" که دارای برترین موتور جستجوی اینترنت است، در اقدامی نمادین اعلام کرد ‪ ۹‬هزار و ‪ ۲۰۰‬صفحه خورشیدی روی بام و در محوطه ساختمانهای مرکزی خود نصب خواهد کرد.
باطری‌های خورشیدی مورد استفاده "گوگل" که توسط شرکت "شارپ" تولید می‌شوند ‪ ۱۲/۸‬درصد بازدهی خواهند داشت. شرکت "گوگل" امیدوار است بتواند تا ‪ ۳۰‬درصد از انرژی مصرفی خود را توسط این باطری‌های خورشیدی تامین کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد