اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اجرای طرح وزارت نیروی الکترونیکی از اولویت های برنامه ICT است

تدوین و تصویب اهداف، سیاست ها و راهبردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت نیرو از وظایف اصلی شورای راهبری فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت نیرو می باشد.
به گزارش خبرنگار سایت خبری وزارت نیرو،‌شکور سلطانی مدیر کل دفتر اطلاعات و خدمات مدیریت با بیان این مطلب اظهار داشت: تصویب برنامه های کلان و تعیین و تبیین رویه ها، استانداردها و مقررات استقرار ICT در بخش های آب و برق، تصویب طرح های استراتژیک و اولویت دار در سطح صنعت آب وبرق، تصویب تشکیل کمیته ها و کارگروه های تخصصی، تعیین نحوه تعامل و حسن روابط با مراجع ذیربط کشور در راستای تحقق سیاست های کلی نظام در بخش ICT ، بستر سازی فرهنگی و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و بررسی نتایج برنامه ها و فعالیت های فناوری اطلاعات و ارتباطات واثر بخشی آن در بخش های آب وبرق از سایر وظایف شورا می باشد.
وی افزود: ریاست شورای راهبری ICT وزارت نیرو بر عهده وزیر نیرو و یا قائم مقام وی می باشد و 5 نفر از معاونان وزیر نیرو، ‌رئیس دانشگاه صنعت آب و برق و مدیران عامل شرکت های مادر تخصصی،‌ اعضای این شورا‌ می باشند.
مدیر کل دفتر اطلاعات و خدمات مدیریت که عضو و دبیر شورا نیز هست ، ادامه داد: در اولین جلسات این شورا کلیات سند ملی فناوری اطلاعات کشور مورد بررسی و تأیید قرار گرفت. همچنین مقرر شد سند ملی توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت نیرو و همچنین آیین نامه اجرایی شورای راهبری فناوری اطلاعات وزارت نیرو تهیه گردد.
وی با بیان اینکه از جمله اولویت های برنامه ICT وزارت نیرو، اجرای طرح وزارت نیروی الکترونیکی در راستای دولت الکترونیکی است، خاطر نشان کرد: طرح کاربرد فناوری اطلاعات در توسعه خدمات اجتماعی و امور مشترکان و طرح گسترش کاربرد فناوری اطلاعات در پرو ژه های فنی و اجرایی آب، برق و انرژی از دیگر برنامه این شوراست.
وی تاکید کرد: همچنین شورای راهبری ICT وزارت نیرو به منظور گسترش کاربرد فناوری اطلاعات در توسعه خدمات اجتماعی، توسعه مجازی اینترانت آب و برق، خودکار سازی خدمات امور مشترکین آب و برق را در دستور کار خود دارد.
به گفته وی توسعه تجارت الکترونیکی یکی دیگر از فعالیت های اصلی گسترش کاربرد فناوری اطلاعات در پروژه های فنی و اجرایی است.
سلطانی گفت: طبق پیش بینی های صورت گرفته برای جلوگیری از گسترش تصدی های دولتی در زمان اجرای پروژه های ICT اجرای این پروژه ها به بخش خصوصی واگذار می شود. همچنین وزارت نیرو باید به صورت کامل با وزارت ICT در تعامل باشد تا از سرمایه گذاری موازی در پروژه های زیر ساختی در بخش ICT پرهیز شود.
وی افزود: از سویی دیگر به منظور تسهیل در تصمیم گیری جلسات شورای راهبری، کمیسیون فنی و اجرایی فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت نیرو به ریاست مدیر کل دفتر اطلاعات و خدمات مدیریت و شرکت مدیر کل دفتر آموزش،‌تحقیقات و فناوری ،‌ مدیر دفتر آمار و فناوری اطلاعات شرکت مدیریت منابع آب ایران ،‌ معاون پژوهشی دانشگاه صنعت آب و برق ،‌مدیر کل مرکز اطلاعات انرژی وزارت نیرو ،‌مدیر دفتر فناوری اطلاعات شرکت توانیر ،‌مدیر دفتر آمار و فناوری اطلاعات شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مدیر دفتر توسعه فناوری شرکت ساتکاب، معاون دفتر اطلاعات و خدمات مدیریت و رئیس گروه فناوری اطلاعات تشکیل گردید.
سلطانی تاکید کرد: وظایف این کمیسیون در جهت تسهیل فرایند تصمیم سازی شورای راهبری و عملیاتی نمودن مصوبات این شورا می باشد. ضمناً در هریک از شرکت های مادر تخصصی کار گروه های فناوری اطلاعات باضافه کار گروه فناوری اطلاعات مراکز آموزشی و پژوهشی، ستاد وزارت نیرو GIS تشکیل می شود.
وی اظهار امیدواری کرد با فعال سازی کار گروه ها و کمیسیون فنی و اجرایی شورای راهبری فناوری وزارت نیرو ، فعالیت های فناوری اطلاعات و ارتباطات به صورت منسجم و هماهنگ صورت پذیرد و وزارت نیرو در بحث ICT به یکی از سازمانهای پیشرو تبدیل شود.
شورای راهبری فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت نیرو در تاریخ 22/12/84 تشکیل شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد