اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

یک میلیارد دلار اعتبار به عراق: ساخت نیروگاه و امکانات زیربنایی

به گزارش روزنامه هموطن سلام٬‌ یک میلیارد دلار اعتبار به صورت وام از سوی جمهوری اسلامی ایران به عراق پرداخت می شود.
داود دانش جعفری روز گذشته با اعلام این خبر هدف از اعطای این وام را کمک به بازسازی کشور عراق در زمینه های مورد علاقه دو کشور عنوان کرد.
وی گفت: طرف عراقی متعهد شده است برای انجام عملیات اجرایی پروژه‌های زیربنایی خود که با هماهنگی کشور ایران تعیین خواهند شد از پیمانکاران و متخصصین ایرانی استفاده کند.
باقر بیان جبرالزبیدی وزیر دارایی عراق نیز طی سخنانی اظهار داشت: این تفاهمنامه در پی مذاکرات طولانی سران دو کشور به انجام رسید و بدون شک اگر حمایت سران عالی دو کشور نبود هرگز مذاکرات منجر به امضای موافقتنامه نمی شد.
وی افزود: کارشناسان مالی وزارت دارایی کشور عراق توافق بر سر دریافت وام مذکور از دولت ایران را در زمانی نه چندان نزدیک پیش بینی کرده بودند و ما بسیار خوشحالیم که با همکاری و همت طرف ایرانی تنها چند روز پس از تقدیم لایحه بودجه به مجلس عراق موفق به امضای توافقنامه با ایران شدیم.
وزیر اقتصاد عراق محل مصرف اعتبار مذکور را براساس توافقات انجام شده با دولت ایران احداث و تکمیل نیروگاه های تولید برق، احداث جاده، بیمارستان، مدرسه و احداث برخی امکانات زیربنایی دیگر اعلام کرد.
وزیر دارایی عراق و هیأت همراه وی که روز دوشنبه وارد ایران شدند پیش از دیدار با وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان دیدارهایی با وزیر امورخارجه وزیر تعاون و نیر معاون اول رئیس جمهور انجام دادند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد