اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اتصال شبکه برق کشور به اروپا در دست مذاکره است

اتصال به شبکه برق اروپا هزینه‌های سنگینی به همراه دارد و به همین دلیل باید در داخل کشور شبکه‌های برق را تقویت کنیم. همچنین برقراری تعاملات با کشورهای دیگر ازضروریات تحقق این امر است.
مسعود حجت، مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این مطلب افزود: اتصال به شبکه برق اروپا از دو طریق ترکیه و روسیه امکان‌پذیر است و در واقع از سمت روسیه این کار را می‌توان از جمهوری آذربایجان و گرجستان با واسطه قراردادن ارمنستان انجام داد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام این موارد در دست بررسی و مذاکره است و اقدامات لازم در آینده اجرا خواهند شد.
محمد بهزاد، مدیرعامل سازمان توسعه برق نیز، در این باره به ایسنا گفت: هم اکنون با کشورهای همسایه تبادل انرژی داریم، ولی طبق برنامه‌ریزی‌ها قصد داریم این ارتباط را با اروپا نیز برقرار کنیم.
او با اشاره به آمادگی دو خط برای انجام این کار تصریح کرد: یکی از این خطوط از مرز سرخس است که امسال آماده می‌شود و البته کشور ترکمنستان نیز در خاک خود باید اقدامات لازم را انجام دهد تا شرایط انتقال انرژی بیشتر فراهم شود.
وی ادامه داد: یک خط دیگر نیز از تقی دیزج اردبیل به جمهوری آذربایجان کشیده می‌شود که امیدواریم تا پیش از پایان سال جاری آماده ‌شود و کشور مقابل نیز این آمادگی را در مرز خود فراهم کند.
مدیرعامل سازمان توسعه برق، همچنین از راه‌اندازی یک سری خطوط جدید برای ارتباط با روسیه خبر داد و اذعان کرد: این خطوط جدید بین خوی، اهر و جلفا، در حال آماده شدن هستند که تا حدود سه سال آینده به اتمام می‌رسند و در نتیجه با روسیه نیز ارتباط الکتریکی برقرار خواهیم کرد.
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد