اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

14 پروژه نیروگاهی به ظرفیت 9191 مگاوات در دست اجراست

مجموع پروژه‌‏های آتی, در دست اجراء و انجام شده گروه مپنا با حدود 33 هزار مگاوات معادل 77 درصد ظرفیت نصب شده نیروگاهی موجود ایران است.
به گزارش خبرنگار ایلنا, مهندس رضا شیرازی, مشاور مدیرعامل شرکت مپنا, در بازدید خبرنگاران از تاسیسات و زیرمجموعه‌‏های مپنا, از این گروه با حدود 13 هزار مگاوات پروژه‌‏های انجام شده به عنوان بزرگترین پیمانکار اجرای نیروگاه‌‏های بخاری, گازی و سیکل ترکیبی در ایران یاد کرد.
وی, با این توضیح که گروه مپنا تعداد 14 پروژه نیروگاهی به ظرفیت9191 مگاوات در دست احداث دارد, در خصوص سایر فعالیت‌‏های این شرکت, توضیح داد: مپنا به عنوان سرمایه‌‏گذار و پیمانکار اجرایی هشت پروژه نیروگاهی خصوصی IPP به ظرفیت 7 هزار و 136 مگاوات مشارکت کرده است.
مشاور مدیرعامل شرکت مپنا, با این توضیح که مپنا اولین پروژه خارجی خود را در کشور عمان آغاز کرد, به هفت نیروگاه در دست اجراء با جمع 7 هزار و 419 مگاوات اشاره کرد و آن را شامل نیروگاه‌‏های گازی توس, عسلویه, شیروان, پرند, ارومیه, اردبیل, قاین, چابهار, نیروگاه خورشیدی - حرارتی یزد و متمرکز پارس جنوبی دانست.
مهندس شیرازی, نیروگاه‌‏های گازی ری‌‏سوت, کرمان, کازرون, پارس جنوبی, آبادان, خارک, دماوند یک و دو , هرمزگان, جنوب اصفهان, سنندج و نیروگاه صنعتی و تیره مبین, با مجموع 7 هزار و 838 مگاوات را از نیروگاه‌‏های خاتمه یافته گروه مپنا به صورت EPC دانست.
مشاور مدیرعامل شرکت مپنا, در ادامه با برشمردن پروژه‌‏های نیروگاه‌‏های بخاری و سیکل ترکیبی مپنا, به اراک و سهند با مجموع یک هزار و 950 مگاوات در بخش نیروگاه‌‏های بخاری و 6 نیروگاه خاتمه یافته و 22 واحد سیکل ترکیبی در دست احداث با مجموع 3 هزار و 520 مگاوات اشاره کرد.
وی, با اعلام خبر راه‌‏اندازی 320 مگاوات از نیروگاه‌‏های سیکل ترکیبی از جمله نکاء و یزد, کازرون, کرمان, دماوند, سنندج, شیروان و جهرم را از نیروگاه‌‏های در دست اجراء ذکر کرد.
مهندس شیرازی, در ادامه فعالیت‌‏های مپنا در پروژ‌‏های نفت, گاز و پتروشیمی را مورد اشاره قرار داد و اجرای قرارداد فاز یک پارس جنوبی شامل نیروگاه 160 مگاوات, تولید بخار معادل 240 تن در ساعت, تولید آب معادل 249 مترمکعب در ساعت و تولید هوای فشرده به میزان 11991 مترمکعب در ساعت, پروژه خارک, احداث نیروگاهی به ظرفیت 740 مگاوات در پتروشیمی مبین و انعقاد قرارداد نیروگاه متمرکز پارس جنوبی (بعثت) را از آن جمله دانست.
وی, در خصوص برنامه‌‏های آتی گروه مپنا, به شرکت در مناقصات مرتبط به پروژه‌‏های نفت, گاز , پتروشیمی و فازهای پارس جنوبی و احداث خطوط و ایستگاه‌‏های پمپاژ گاز و یوتی لیتی واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی اشاره کرد.
مشاور مدیرعامل شرکت مپنا, از عقد قرارداد 2 واحد توسعه مبین خبر داد و فعالیت جدی در زمینه نیروگاه‌‏های IPP و سرمایه‌‏گذاری در احداث و ساخت نیروگاه‌‏‌‏ها در داخل کشور به صورت منفرد, مشارکت با سرمایه‌‏گذاران داخلی را از دیگر اقدامات مپنا ذکر کرد و نیروگاه های پره‌‏سر, شیروان, شمال فارس, توس, عسلویه, علی‌‏آباد, جنوب اصفهان , خوزستان و گناوه را از جمله پروژه‌‏های این بخش دانست.
مهندس شیرازی, از توسعه فعالیت‌‏های مپنا در خارج از کشور خبر داد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد