اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

لزوم اصلاح تعرفه‌‏های برق از سوی تصمیم‌‏سازان کلان کشور

در مورد برق٬ این امکان که یارانه مستقیم به اقشار مورد توجه دولت داده شود٬ وجود داشته و نیازی به توزیع همگانی یارانه‌‏ها نیست. بنابراین٬ دیدگاه کارشناسی ما اصلاح قیمت‌‏ها است.
دکتر محمد احمدیان، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کار ایران، ایلنا، با اشاره به تاکید وزارت نیرو برای سرمایه‌‏گذاری‌‏های جدید در صنعت برق٬ گفت: برای استمرار خدمت‌‏رسانی به مردم و توسعه تاسیسات صنعت برق متناسب با رشد نیازها، خواسته وزارت نیرو این است که سرمایه‌‏گذاری در این صنعت به اندازه کافی صورت گیرد.
وی افزود: اگر تصمیم‌‏گیران کلان کشور مایل به سرمایه‌‏گذاری از محل منابع عمومی هستند٬ توسعه شدنی است ؛ اما اگر دولت قصد سرمایه‌‏گذاری در صنعت برق از طریق منابع داخلی وزارت نیرو را دارد٬ باید اصلاحاتی در تعرفه‌‏ها صورت گیرد.
احمدیان ادامه داد: از دید کارشناسی وزارت نیرو, تثبیت قیمت‌‏ها علاوه بر این‌‏که امکان سرمایه‌‏گذاری این وزارتخانه را محدود می‌‏کند٬ باعث رشد بی‌‏رویه مصرف برق می‌‏شود٬ به نحوی که کلیه اقدامات بهینه‌‏سازی مصرف و صرفه‌‏جویی را تحت‌‏الشعاع قرار می‌‏دهد٬ بنابراین این تصمیم درست نیست.
وی تصریح کرد: در مورد برق٬ این امکان که یارانه مستقیم به اقشار مورد توجه دولت داده شود٬ وجود داشته و نیازی به توزیع همگانی یارانه ها نیست. بنابراین, دیدگاه کارشناسی ما اصلاح قیمت‌‏هاست.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی٬ اظهارداشت: تقاضای ما از تصمیم‌‏سازان کلان کشور این است که اگر قیمت‌‏ها به هر دلیل اصلاح نمی‌‏شود٬ با کمک از منابع عمومی٬ امکان استمرار خدمات برق را فراهم کنند.
احمدیان٬ طرح تثبیت قیمت‌‏ها را دارای مکانیسم بازنگری دانست و تاکید کرد: در ماده 3 قانون برنامه چهارم معروف به تثبیت قیمت ها٬ پیش‌‏بینی شده که دولت می‌‏تواند تا قبل از شهریورماه هر سال گزارش توجیهی خود را برای تغییر در قیمت‌‏های سال بعد به مجلس ارایه دهد٬ این در حالی است که در سال اخیر با توجه به تغییرات مدیریتی در کشور, موفق به اصلاح نشدیم.
وی ابراز امیدواری کرد  وزارت نیرو می‌‏تواند برای سال‌‏های بعد این اصلاح را انجام دهد.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی٬ گفت: اگر امکان کمک از منابع عمومی دولت وجود نداشته باشد٬ باید برای اصلاح تعرفه‌‏ها فکری کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد