اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

بهای سوخت، آب و برق در جمهوری آذربایجان افزایش یافت

به گزارش سایت خبری وزارت نیرو٬ شورای تعرفه جمهوری آذربایجان روز دوشنبه بهای انواع سوخت ، آب و برق مصرفی در این کشور را از ‪ ۵۰‬تا ‪ ۲۰۰‬درصد افزایش داد.
بر اساس مصوبه این شورا قیمت هر یک لیتر بنزین از ‪ ۴۶‬به ‪ ۶۹‬سنت ، گازوییل از‪ ۳۷‬به ‪ ۵۲‬سنت و نیز هر یکهزار متر مکعب گاز مصرفی واحدهای اقتصادی و صنعتی این کشور از ‪ ۵۴/۲‬به ‪ ۱۱۵‬دلار رسید.
این شورا علاوه براین بهای هر کیلووات ساعت برق در این کشور را از ‪۲/۳‬ به ‪ ۶/۹‬سنت برای عموم و هر یک متر مکعب آب مصرفی منازل را از ‪ ۱۱/۵‬به ‪ ۲۰/۷‬سنت و واحدهای صنعتی را از ‪ ۶۲/۷‬به ‪ ۸۰/۵‬سنت افزایش داد.
بر اساس مصوبه این شورا همچنین نرخ کرایه وسایل نقلیه عمومی داخل شهری و بین شهری جمهوری آذربایجان نیز ‪ ۳۰‬درصد افزایش یافت.
صاحبان خودروها پس از اطلاع از افزایش قیمت سوخت توسط دولت در باکو و سایر شهرهای جمهوری آذربایجان به جایگاههای فروش سوخت هجوم برده و صفهای طویل در مقابل آنها تشکیل دادند ولی جایگاهها از فروش بنزین و سایر فراورده‌های نفتی به نرخ قبلی خودداری کردند.
به گزارش منابع خبری باکو افزایش قابل توجه قیمت سوخت و آب و برق نگرانی مردم این کشور نسبت به افزایش تورم و بالارفتن قیمت سایر کالاها را در پی داشته است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد