اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

ساخت دستگاه قرائت کنتور آب‌, برق وگاز

نخستین بار در کشور متخصصان شرکت صنایع الکترونیک شیراز موفق به ساخت دستگاه قرائت کنتورهای آب٬ برق و گاز شدند .
به گزارش واحد مرکزی خبر٬ سه نفر از متخصصان رشته‌های رایانه٬ الکترونیک و مخابرات این شرکت پس از 18 ماه موفق به ساخت‌این دستگاه شدند. آقای میری مسئول ساخت دستگاه قرائت کنتورهای آب‌٬ برق و گاز گفت: این دستگاه مجهز به دو سامانه گیرنده٬ فرستنده کنتور و ترمینال دستی است که گیرنده و فرستنده با نصب روی کنتور اطلاعات شمارنده مکانیکی را جمع‌آوری‌٬ پردازش و ذخیره می‌کند و در زمان خواندن توسط ترمینال دستی‌٬ اطلاعات بصورت بی‌سیم دراختیار کاربر قرار می‌گیرد و ترمینال دستی با دریافت اسامی مشترکان از رایانه مرکزی وظیفه جمع‌آوری اطلاعات ازگیرنده و انتقال آن را به رایانه مرکزی دارد.

آقای میری افزود: در مراجعه مستقیم به خانه‌ها یک مامور توان قرائت حداکثر 150 تا 200 کنتور را در روز دارد در حالی که با بهره گیری از این دستگاه روزانه امکان قرائت هزار تا هزار و500 دستگاه فراهم می‌شود. وی از دیگر مزایای دستگاه قرائت از راه دور کنتورهای آب‌٬ برق و گاز نسبت به مشابه خارجی را بومی سازی دانش فنی و ارزانی تولید دانست که نسبت به مشابه خارجی 40 درصد ارزانتر تولید می‌شود .
کارشناس و مسئول ساخت این دستگاه تصریح کرد:با توجه به نیاز کشورمان و به منظور افزایش سرعت عمل قرائت کنتورها٬ کاهش هزینه و خطای انسانی و قابلیت ذخیره سازی اطلاعات این دستگاه در شرکت صنایع الکترونیک شیراز وابسته به وزارت دفاع طراحی و به تولید انبوه رسیده است. این دستگاه پس از گذراندن مراحل تحقیقاتی در مناطق کرج و شهریار٬ شرایط تولید انبوه آن برای سراسر کشور فراهم شده است .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد