اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

تقدیر وزیر نیرو از غفوری فرد، زنگنه و بیطرف

نقل از سایت خبری وزارت نیرو

نگاه و سخنان متفاوت وزیر نیرو در گفت‌وگوی زنده با شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی، با استقبال فوق‌العاده مجری و بینندگان برنامه «فوق‌العاده» روبه‌رو شد
خبرنگار «بازتاب» گزارش داد: نگاه و سخنان متفاوت وزیر نیرو در گفت‌وگوی زنده با شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی، با استقبال فوق‌العاده مجری و بینندگان برنامه «فوق‌العاده» روبه‌رو شد.
بنا بر این گزارش، پرویز فتاح که جمعه شب در گفت‌وگوی زنده با شبکه سوم سیما شرکت کرده بود، اظهار داشت: از روز اول فعالیت به عنوان وزیر نیرو، اعلام کردم که مجموعه آباد و در وضعیت خوبی را در وزارت نیرو تحویل گرفتم و امیدوارم که در طول خدمت، بتوانم آن را آبادتر کنم و چند گام از وضعیت کنونی به جلوتر ببرم.
فتاح با نفی تغییرات دسته‌جمعی مدیران و برکناری گسترده در مجموعه‌ها پس از تغییر وزیر گفت: بیشتر مدیران وزارت نیرو که دارای توانایی مناسبی بودند، حفظ و از آنان استفاده شده است.
وزیر نیرو با درخشان ارزیابی کردن عملکرد نظام در 28 سال گذشته در صنعت آب و برق گفت: در زمان انقلاب که جمعیت ایران حدود 35 میلیون نفر بود، تنها هفت هزار مگاوات ظرفیت تولید برق در کشور نصب شده بود و اکنون پس از 28 سال از عمر نظام جمهوری اسلامی، 45 هزار مگاوات؛ یعنی بیش از شش برابر زمان سال 1357 ظرفیت برق نصب شده است که در صورت تداوم شرایط رژیم پهلوی، تنها باید چهارده هزار مگاوات ظرفیت برق کشور می‌بود.
فتاح درباره عادلانه کردن توزیع آب و برق در کشور گفت: در شرایطی که تا پیش از انقلاب از مجموع 64 هزار روستای کشور، حدود چهار هزار روستا برق داشتند، هم‌اکنون بیش از پنجاه هزار روستا از نعمت برق برخوردارند؛ یعنی از 6 درصد به 75 درصد رسیده است. در صنعت آب نیز، مجهز بودن روستاییان به شبکه آب‌رسانی از کمتر از 10 درصد به حدود 67 درصد رسیده و هم‌اکنون دو سوم روستاییان از سیستم آب‌رسانی برخوردارند.
وزیر نیرو درباره چگونگی نظارت خود بر مجموعه عملکرد مدیران افزود: در برخی موارد، آمارهای ارایه‌شده از سوی مدیران، با واقعیت فاصله دارد که برای نظارت و کنترل این گزارش‌ها، اقدام به رسیدگی و تطبیق با واقعیت می‌کنیم. برای نمونه؛ پس از ارایه گزارشی درباره کیفیت مناسب آب یکی از شهرستان ها با تغییر مسیر بازدید و حضور در یکی از نقاط حاشیه‌ای و پیش‌بینی نشده، درباره کیفیت آب لوله‌کشی از مردم سؤال کردم که با پاسخ غیرقابل‌مصرف بودن آب برای شرب، مشخص شد بین گزارش مدیران و واقعیت، فاصله است، برای همین اقدامات لازم برای رفع مشکل، پیش‌بینی شد.
فتاح در بخش دیگری از گفت‌وگو در پاسخ به پرسشی مبنی بر محل زندگی خود گفت: در منزل پیش از وزارت زندگی می‌کنم و تغییری در زندگی خود نداده‌ام.
وزیر نیرو با تقدیر از غفوری فرد، زنگنه و بیطرف، سه وزیر نیرو پیش از خود ادامه داد: با وزرای پیشین ارتباط داشته و از تجارب آنان نهایت استفاده را می‌برم.
در این نشست، مجری تصویر فتاح با سه وزیر قبلی را هم نشان داد که در جلسه همفکری با هم، برداشته شده بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد