اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

دکتر داریانی: لزوم تقویت کیفی و کمی مهارت همکاران درصنعت آب وبرق

معاون وزیر نیرو در امور تحقیقات و منابع انسانی گفت: در دو ماه گذشته تمامی دوره های آموزشی اختصاصی آب و برق و فاضلاب برای کارکنان وزارت نیرو تهیه و بیش از یک هزار و 500 دوره به تصویب سازمان مدیریت و برنامه ریزی رسیده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان، دکتر "محمد علی داریانی"، در پایان سفر خود به استان خوزستان افزود: پس از ابلاغ نظام جامع آموزش کارکنان از سوی دولت امید می رود، بتوان از اوایل سال 86 این دوره ها را در مراکز آموزشی وزارت نیرو ارایه کنیم.
وی تاکید کرد: یکی از اولویتهای اصلی و اساسی وزارت نیرو در بخش منابع انسانی، تقویت کیفی و کمی مهارت همکاران در صنعت آب و برق است که در این چارچوب برنامه ریزیهای بسیار جامع و جدی آغاز شده است.
دکتر داریانی ادامه داد: خوشبختانه با داشتن مجتمع های عالی آموزشی در پنج نقطه کشور و گشایش واحد جدید در شهر بیرجند در استان خراسان جنوبی می توان این آموزش ها را ارایه کرد.
وی با اشاره به نشست خود با مسئولان آموزشکده فنی صنعت آب و برق و ارتقای سطح علمی این آموزشکده به مجتمع عالی گفت: از این پس یک مجتمع عالی با توانمندیهای بالا و ویژه در اختیار همکاران در صنعت آب و برق خوزستان خواهد بود.
دکترداریانی خاطرنشان کرد: برخورداری خوزستان از بیشترین تعداد سدها و نیروگاه های برق آبی، مزیت ویژه ای به بخش آموزش صنعت آب و برق استان داده که در سایر مناطق کشور این را شاهد نیستیم.
وی تاکید کرد: با این مزیت و امکانات مناسب در آموزشکده فنی صنعت آب و برق خوزستان خوشبختانه پیشرفت های خوبی در زمینه آموزش داشته ایم اما بیشتر و بهتر از این هم در آموزش و استفاده از تجربه های همکاران می توان عمل کرد.
معاون وزیر نیرو در امور تحقیقات و منابع انسانی از آمادگی این وزارت خانه برای حمایت های مالی از پایان نامه ها و تحقیقات دانشگاهی خبر داد و گفت: از تحقیقاتی که در خصوص صنعت آب و برق بر اساس اولویت های وزارت نیرو انجام شود، حمایت های مالی صورت گرفته و از نتایج آن ها بهره برداری می شود.
داریانی ادامه داد: اعتبارات بخشهای آموزشی و پژوهشی در سطح وزارت نیرو در مجموع یک و نیم درصد بوده اما برنامه ریزی برای سال آتی به مراتب بالاتر از این است و با توجه به تاکید مقام عالی وزارت نیرو امید می رود، بتوان این رقم را تا دو درصد افزایش داد.
وی درباره کاربردی بودن پژوهش ها در سطح وزارت نیرو خاطرنشان کرد: بیش از 50درصد تحقیقات کارکنان وزارت نیرو به نتیجه رسیده و قراردادهای تولیدی آنها منعقد می گردد.
داریانی از به نتیجه رسیدن تعدادی از طرح های کاربردی در بخش های آب و برق خبر داد و افزود: پنج طرح دیگر در این دو بخش به نتیجه رسیده و قراردادهای تولیدی آنها را با طرف خصوصی خواهیم بست.
معاون وزیر نیرو در امور تحقیقات و منابع انسانی درباره برگزاری دوره های آموزشی برای روابط عمومی های وزارت نیرو نیز گفت: تلاش می شود در قالب نظام جامع آموزشی کارکنان دولت که به صورت پودمانی اداره می شود، برای روابط عمومی ها و دیگر همکاران در سایر بخش ها دوره های آموزشی را طراحی و برگزار کنیم.
وی تصریح کرد: برای برگزاری دوره های کارشناسی ارشد ارتباطات، تعاملات خوبی بین بخش تحقیقات و روابط عمومی وزارت نیرو در این خصوص انجام شده و در دست پیگیری است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد