اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

دانشجوی مبتکر، دستگاه جمعگر آب ساخت

دانشجوی مبتکر مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی دانشگاه تربیت معلم، دستگاه جمعگر آب ساخت.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران، مجتبی حیدری هراتمه، دانشجوی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی دانشگاه تربیت معلم و سازنده این دستگاه گفت: این دستگاه وظیفه ترکیب آب سرد و گرم را به صورت خودکار انجام می‌دهد و همراه با این عملکرد دارای روش متحرک بوده و ارتفاع آن به نسبت دلخواه و بنابر قد هر استحمام شونده تنظیم می‌شود.

وی افزود: دستگاه جمعگر آب دارای اجزایی همچون مخزن ترکیب، حرارت سنج، شیر ورود، شیر کنترل مربوط ما بین مخزن و دوش، ساعت ، مخازن، دوش متحرک، دوش اضافی برای شست‌وشوی حمام است.

حیدری هراتمه در ادامه گفت: هزینه تمام شده نمونه اولیه این دستگاه 450 هزار ریال بوده ولی با پیش بینی مهندسان تاسیسات و با بهره‌گیری از ابزار کم حجم و کارامدتر برای تولید انبوه، قیمت هر دستگاه در تولید انبوه و برای استفاده مصرف کننده به 220 هزار ریال می‌رسد که نسبت به بهای تاسیسات آبرسانی و لوازم بهداشتی قیمت بسیار پایینی محسوب می‌شود.

این مبتکر در ادامه افزود: بیشترین مزیت و کاربرد دستگاه که هدف طراحی آن نیز بوده، کاهش مصرف بی‌رویه آب در حمام‌ها و هنگام استحمام است لذا تخصیص دوش متحرک و مخزن برای مواد شوینده با توجه به این که سرعت عمل را بالا می‌برد، به صورت غیر مستقیم نیز در صرفه جویی آب مؤثر است.

وی خاطر نشان کرد: دستگاه دارای گواهینامه ثبت اختراع از اداره کل مالکیت صنعتی کشور بوده و طراحی نهایی آن نیز توسط تعدادی از کارشناسان تاسیساتی انجام شده و در تلاش برای ساخت الگوی نهایی به منظور زمینه سازی برای تولید انبوه می‌باشد.

پرسش: آیا این دستگاه نسبت به دوشهای مخلوط موجود که  ارتفاع آن کم و زیاد می شود و ترکیب دلخواه آب سرد و گرم در آن به سادگی انجام می شود و قیمت مناسبی هم دارد٬ چه مزیتهایی دارد؟

نظرات 1 + ارسال نظر
زه آب چهارشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 05:44 ب.ظ http://zehab.persianblog.com

آفرین به جوونای خلاق این مملکت.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد