اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

ژاپن به دنبال گسترش تولید سوخت‌های بیولوژیکی است

دولت ژاپن در راستای پیشبرد استفاده از سوخت‌های غیرفسیلی، به دنبال آن است که تولید سوخت‌های بیولوژیکی را در این کشور گسترش دهد.


به گزارش روز جمعه روزنامه اقتصادی "نیهون کیزای"، در راستای این تصمیم دولت ژاپن قصد دارد تا سال ‪ ۲۰۳۰‬میلادی میزان تولید سوخت‌های بیولوژیکی را به ‪ ۱۰‬درصد حجم مصرف سالانه بنزین در کشور برساند.

به‌گزارش نیهون کیزای، دولت ژاپن در راستای اجرای این سیاست تصمیم دارد راه‌های پیشرفت فناوری مربوط به تهیه سوخت‌های بیولوژیکی از چوب و دیگر مواد، کاهش نرخ مالیات از این‌گونه‌سوخت و افزایش میزان درصد ترکیب سوخت‌های بیولوژیکی با بنزین برای مصرف در خودرو را مورد بررسی قرار دهد.

یکی از سوخت‌های بیولوژیکی، سوخت "بیواتانول" است که در حال حاضر در بسیاری از کشورها همانند برزیل و آمریکا استفاده می‌شود.

"اتانول" نوعی الکل است که از چغندر، ذرت و یا برخی گیاهان تهیه می‌شود و به همین دلیل درصد آلایندگی آن برای محیط زیست کمتر از سوخت‌های فسیلی است.

در ژاپن حداکثر مجوز داده شده برای مخلوط کردن سوخت بیواتانول با بنزین سه درصد است ، اما این میزان در آمریکا ‪ ۱۰‬درصد و در برزیل به ‪ ۲۵‬درصد می‌رسد.

هم اکنون در ژاپن سالانه ‪ ۳۰‬کیلو لیتر سوخت بیواتانول برای استفاده در آزمایشگاهها تولید می‌شود که در مقایسه با آمریکا و برزیل بسیار ناچیز است.(هر کیلو لیتر برابر با یک هزار لیتر است)
در حال حاضر در ژاپن از جو و یا چغندر برای تولید سوخت بیواتانول استفاده می‌شود اما این کشور برنامه دارد مواد اولیه مورد نیاز برای تولید سوخت بیواتانول را متنوع‌تر کند.

شرکت‌های نفتی ژاپن در راستای کاهش خروج گاز سمی دی‌اکسیدکربن از خودروها تصمیم گرفته‌اند، در طول سال جاری میلادی(‪ (۲۰۰۷‬به طور آزمایشی فروش سوخت ترکیبی بنزین بیواتانول را آغاز کنند.

سوختی که از سال آینده میلادی(‪ (۲۰۰۸‬در توکیو و شهرهای اطراف آن فروخته خواهد شد، ترکیبی از بنزین، بیواتانول و گاز نفتی است که"ایی.تی.بی.ایی" نام دارد.

این سوخت در ابتدا در ‪۵۰‬جایگاه سوخت در توکیو و شهرهای اطراف آن فروخته خواهد شد، اما ظرف دو سال به یکهزار جایگاه سوخت در ژاپن گسترش می‌یابد.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، قرار است در طول سه سال فروش کامل این سوخت ترکیبی در سراسر ژاپن آغاز شود.

به گفته کارشناسان، اگر در تمامی بنزین مورد استفاده در ژاپن سه درصد ماده بیواتانول ترکیب شود، می‌توان از خروج ‪ ۲/۵‬میلیون تن گاز دی اکسید کربن در سال جلوگیری کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد