اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی پره‌سر آغاز شد

عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی‌پره‌سر با حضور" پرویز فتاح"وزیر نیرو آغاز شد.


به‌گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، وزیر نیرو در آیین آغاز عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی پره‌سر گفت : با احداث این نیروگاه به روش ‪ B.O.T‬باری از دوش دولت برداشته می‌شود.

فتاح خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه توسط بخش خصوصی در راستای سیاستهای اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسی و فرمایشات مقام معظم رهبری است.

وی تصریح کرد :این نیروگاه سیکل ترکیبی است که برای اولین بار در ایران ساخته می‌شود، در نوع خود از نیروگاه‌های پیشرفته جهان محسوب می‌شود.

وزیر نیرواظهار داشت : با ساخت نیروگاه پره‌سر به ظرفیت تولیدی برق کشور افزوده شده و پایداری شبکه برق منطقه مرکزی کشور افزایش می‌یابد، ضمن آنکه زمینه اشتغال و رونق اقتصادی را در منطقه ایجاد خواهد کرد.

فتاح افزود:اگرچه در زمان‌حاضر میزان تولیدبرق استان گیلان بیشتراز میزان مصرف آن است اما با ساخت نیروگاه پره‌سر ، نیاز برق این استان تا چند سال آینده به برق مرتفع خواهد شد و گیلان همچنان صادرکننده انرژی خواهد ماند.

وی ابراز امیدواری کرد که اجرای این طرح از سرعت مناسبی برخوردار باشد و در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

مجری طرحهای خصوصی سازمان توسعه برق ایران نیز گفت:تلاش‌های فراوانی برای جذب سرمایه‌های خصوصی کشور صورت گرفته و احداث این نیروگاه نیز نمونه‌ای از به بار نشستن این تلاش‌ها است.

" نصرت الله محمودی قیداری " با بیان اینکه این طرح به روش ‪ B.O.T‬و با سرمایه‌گذاری شرکت "مپنا اینترنشنال" ساخته می‌شود،اظهار داشت: اگرچه مراحل مذاکره و انعقاد قرارداد این پروژه طولانی شد، اما این مدت طولانی سبب بروز ضعف‌ها و اشکال‌های‌قانونی بر سر راه حضور بخش خصوصی شد که این از برکات طرح محسوب می‌شود.

وی به زمینه‌سازی مناسب‌برای حضور بخش خصوصی‌در صنعت برق اشاره کرد وابراز امیدواری‌کرد که این پروژه بتواند در زمان‌مقرر به مرحله بهره‌برداری برسد.

"حمید زرگرپور" مدیرعامل شرکت مپنا اینترنشنال نیز گفت: این شرکت اکنون هفت پروژه نیروگاهی را در دست اجرا دارد که طرح سیکل ترکیبی پره‌سر ازجمله این طرح‌ها محسوب می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد