اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

روش اختراعی مهندس مجید بورغانی فراهانی از شرکت آذرآب

در ۱۷ بهمن در معرفی برگزیدگان بیستمین جشنواره بین المللی خوارزمی عرض شده بود که در پژوهشهای توسعه‌ای٬ مهندس مجید برغانی فراهانی با طرح «تهیه ورق‌های پوشش داده شده از جنس فولاد ضد زنگ TYP410-S توسط جوشکاری برای مخازن پالایشگاه» رتبه سوم را به دست آوردند.

امروز ایرنا در این مورد توضیحاتی به شرح زیر ارائه کرده است:

یک محقق در شرکت آذرآب اراک با دستیابی به شیوه‌نوینی در تولید فولاد مارتین زیت، در جشنواره خوارزمی حائز رتبه دوم توسعه این جشنواره شد.

مهندس"مجید بورغانی فرهانی" رییس آزمایشگاههای شرکت آذرآب اراک ومخترع این روش نوین گفت: این نوع فولاد از آلیاژهای خاصی است که تاکنون از خارج کشور وارد می‌شده‌است.

وی‌افزود: با توجه به محدودیت در واردات مواداولیه، سال گذشته کار تحقیق به دست آوردن الگوی تولید فولاد مارتن زیت آغاز شد و نتیجه این مطالعات در مراحل مختلف موردتایید شرکت ملی حفاری نفت ایران و یک شرکت‌ایتالیایی قرار گرفت.

وی گفت: این نوع آلیاژ در جهان ازطریق روش رولینگ وانفجاری انجام می‌شود که روش جدید طراحی آن با جوش پودری در آذرآب انجام شده‌است.

وی افزود:این ابداع علاوه بر کسب رتبه‌دوم توسعه جشنواره خوارزمی ، نامزد دریافت جایزه بین‌المللی کمیسیون همکاری توسعه کشورهای جنوب نیز شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد