اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

کوبا اولین مزرعه بادی آزمایشی را راه اندازی کرد

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی کوبا به امید آنکه روزی منابع انرژی جایگزین مشکل کمبود برق این کشور را جبران کند و از وابستگی خود به نفت بکاهد یک مزرعه بادی آزمایشی را راه‌اندازی کرد.

گزارش پایگاه اینترنتی آسوشیتدپرس به نقل از روزنامه "یوونتود ربلده ‪ ، "Juventud Rebelde‬این پارک ‪۳/۴‬ میلیون دلاری با شش ژنراتور بادی ‪ ۵۴‬متری در جزیره جوانان "‪de la Juvented‬ ‪ "Isla‬در جنوب هاوانا واقع شده است. زمان افتتاح این مزرعه بادی اعلام نشده است.

مقامات کوبایی انتظار دارند این مزرعه در اولین سال فعالیت خود بتواند ‪ ۱۸۰۰‬مگاوات برق تولید کند که در این صورت باعث یک صرفه‌جویی ‪۱۳۶‬ هزار دلاری در هزینه‌های نفتی کوبا خواهد شد.

این پارک با بهره‌گیری از فناوری فرانسوی ساخته شده و ژنراتور بادی آن طوری طراحی شده که در صورت بروز توفانهای موسمی به سرعت می‌توان قطعات آن را جدا کرد.

مقامات کوبایی امیدوارند تا پایان سال جاری میلادی کار بر روی یک پارک بادی دیگر با شش ژنراتور بادی که در استان هولگین واقع شده است به پایان برسد.

با فروپاشی اتحاد شوروی سابق، در کوبا کمبود شدید انرژی پدید آمد و این کشور جزیره‌ای، ناگهان منبع اصلی سوخت‌های فسیلی خود را که با شرایط ترجیحی بالا تهیه می‌کرد از دست داد. هرچند اوضاع بهبود یافته است، اما قطع برق در گرمای شدید تابستان همچنان مشکل ساز است.

کوبا نفت و گاز طبیعی دارد، اما برای تامین نیازهای این کشور کافی نیست. این کشور طبق یک توافق با کشور نفت خیز ونزوئلا روزانه ‪ ۱۰۰‬هزار بشکه نفت با شرایط ترجیحی می‌خرد و در عوض کوبا هزاران پزشک داوطلب را برای ارایه مراقبتهای رایگان به فقرا به ونزوئلا اعزام می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد