اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

برق دزدی!

اخبار مربوط به انشعاب های غیرمجاز و نیز دزدی از تجهیزات و تاسیسات برق٬‌ هر روز نگران کننده تر می شود. جای تاسف است که برخی برای رفع تنگناهای خود٬ به تاسیسات زیربنایی کشور ضربه می زنند و باعث تشدید تنگناها می شوند. یک سارق با قطع و فروش چند متر سیم برق ٬ مبلغی به دست می آورد که صدها برابر از زیان وارده به کشور و کارگاههای تولیدی کمتر است.

خلاصه ای از چند خبر ایرنا که فقط مربوط به چندروز اخیر است٬ ابعاد این فاجعه را نشان می دهد:

۶ اسفند - روابط عمومی برق منطقه‌ای فارس به نقل از معاون دادستان شیراز اعلام کرد: حد شرعی (قطع دست) در ملاء عام در مورد سارقان سیم‌های برق در استان فارس، اجرا می‌شود.

۷ اسفند - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل اعلام کرد: در این استان دو هزار انشعاب غیرمجاز برق وجود دارد که در مقایسه با میزان انشعابات غیرمجاز در برخی استانها کمتر است. یاوری میزان خسارت ناشی از این انشعابات را در سال بالغ بر پنج میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: حدود سه درصد از تلفات برق استان نیز ناشی از این انشعابات غیرمجاز است. وی انشعابات غیرمجاز برق را موجب ایجاد نوسان برق ، دوفاز شدن برق ، خطرات جانبی مالی و جانی ، پارگی سیم‌ها و خسارت فنی به تجهیزات شرکت برق ذکر کرد.

۷ اسفند - مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: هم‌اکنون حدود ‪ ۲۳۸‬هزار انشعاب غیرمجاز برق وجود دارد که سالانه یک هزار مگاوات تولید نیروگاهی کشور را هدر می‌دهد. "مجید صالحی" یکشنبه شب در نشست بررسی انشعابهای غیرمجاز برق در استان خوزستان افزود: این اتلاف انرژی که برابر تولید نیروگاه شهید عباسپور است، سالانه ‪ ۶۰۰‬الی ‪ ۷۰۰‬میلیارد ریال به کشور ضرر می‌زند. مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: انشعابهای غیرمجاز برق در استان باعث افزایش خاموشیها و سوختن ترانسفورماتورها می‌شود و خسارات مالی سنگینی برای این شرکت در بر دارد.

۷ اسفند - فرمانده نیروی انتظامی سوادکوه مازندران از دستگیری یک باند بزرگ سارقین سیمهای برق در این شهرستان خبر داد. سرهنگ رضائیان گفت: این افراد به ‪ ۳۰‬فقره سرقت سیمهای برق از شهرستانهای جویبار، سوادکوه و قائمشهر اعتراف کردند. وی بدون اشاره به ارزش سیمهای برق به سرقت رفته گفت:این افراد مقادیر انبوهی سیم برق را به سرقت برده‌اند.

۹ اسفند - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان ، رشد سرقت تاسیسات را در این استان، بسیار نگران‌کننده خواند. کرم رضایی چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: سارقان سیم و تجهیزات برقی ظرف ده ماه امسال بیش از ‪ ۶/۴‬میلیارد ریال، خسارت به شبکه‌های توزیع برق گلستان وارد کرده‌اند. وی اعلام کرد: امسال ‪ ۲۴‬تن سیم مسی، ‪ ۱/۳‬تن سیم آلملک، ‪ ۸۸‬دستگاه ترانسفورماتور، پنج دستگاه کنتور و شش دستگاه تابلو برق از تاسیسات و شبکه‌های شرکت توزیع نیروی برق استان به سرقت رفته است. به اظهار وی، این مسئله علاوه بر خسارت به مشترکان، برنامه‌های احداث و اصلاح شبکه‌های توزیع را تحت تاثیر قرار داده و روند خدمت به مشترکین را با دشواری روبرو می‌سازد. وی افزود : برای جبران خسارات ناشی از این سرقتها، ناچار هستیم از محل اعتبارات اصلاح شبکه‌های فرسوده، که باید صرف بهینه‌سازی شبکه شود، هزینه نماییم. وی یک دلیل افزایش این سرقتها را گران شدن قیمت مس عنوان و اضافه کرد: لطمات قطعی برق ناشی از این سرقتها نیز ، خسارتهای وارده به مشترکان را افزایش می‌دهد.

۹ اسفند - مرکز اطلاع رسانی نیروی انتظامی استان گیلان روز چهارشنبه به ایرنا اعلام کرد : اعضای یک باند سرقت تجهیزات مخابراتی و برق در رشت دستگیر شدند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد