اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

همایش سازگاری با کم آبی در مجتمع خراسان

خراسان رضوی - خبرگزاری مهر : همایش سازگاری با کم آبی در قالب دومین مجمع عمومی انجمن مهندسین آبهای زیرزمینی در مشهد آغاز شد .

به گزارش خبرنگار مهر، این همایش در راستای به کارگیری همه امکانات موجود برای ایفای نقش واقعی یک تشکل صنفی و تخصصی در نظام تصمیم گیری کشور، رشد و اعتلای دانش آبهای زیر زمینی،  حمایت صنفی و تخصصی برای بهبود شرایط کار ، تلاش برای شناساندن مهندسی انسانی در آبهای زیر زمینی با همکاری با دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور برگزار شده است .

در این همایش مقالاتی نظیر نقش NGO در نظام تصمیم گیری آب کشور، ابعاد مسئله کمبود رسالت آموزشی و پژوهشی در رابطه با منابع آب ، لزوم صیانت از منابع آبهای زیر زمینی ، بحران آب یا بحران مدیریت آب ، مدیریت تقاضا و راهکارهای بهینه سازی مصرف و ... ارایه می شود .

هماش یاد شده از صبح چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت در محل تالار اجتماعات شهید افشار مجتمع عالی آموزشی پژوهشی خراسان آغاز شده است .

تجلیل یونسکو از خدمات پژوهشی پروفسور آهنگ کوثر

آهنگ کوثر یکی از اساتید همکار مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی فارس است که نظرات بسیار با ارزشی در زمینه مزایا و معایب سدها و آبهای زیرزمینی در ایران ارائه کرده است. خبر زیر از سایت آبانگاه نقل شده است. سایت یاد شده٬ سایت دانشجویی مهندسی آب که مطالب آن تحت نظارت هیات علمی گروه مهندسی آب دانشگاه فردوسی مشهد تهیه می شود.

سازمان فرهنگی، هنری سازمان ملل متحد(یونسکو) از خدمات پژوهشی سید آهنگ کوثر- پژوهشگر و محقق برجسته ‌استان فارس - برای فعالیت درزمینه‌های آبخوان داری تجلیل کرد.

به گزارش دریافتی روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری فارس، مدیر برنامه انسان و محیط زیست ‪ MAB‬یونسکو که در طرح‌های عظیم‌آبخوان داری در هفت کشور خشک و نیمه خشک جهان فعالیت دارد از خدمات سید آهنگ کوثر تجلیل کرد.

سید آهنگ کوثر پژوهشگر و محقق برجسته استان فارس با اجرای طرح ‌آبخوان داری کوثر در منطقه گره بایگان فسا بیابانهای خشک و بی‌حاصل این منطقه را به جنگلی سرسبز تبدیل کرده است.

توماس شاف ( ‪ (Thomas Schaaf‬مدیر بخش انسان و محیط زیست یونسکو در نامه‌ای خطاب به سید آهنگ کوثر اظهار داشت: پروفسور کوثر عالی‌ترین خدمات علمی را به کشور و تمام مناطق خشک دنیا انجام داده است.

درادامه این نامه آمده است: دانش فنی و تجارب ارزنده شما در زمینه مهار سیل و تغذیه آبخوان‌ها سهم قابل ملاحظه‌ای در پیشرفت علم و دانش در مقوله آبخوان داری در مناطق خشک داشته است.

در این نامه آمده است که از تجربیات سید آهنگ کوثر در زمینه مدیریت منابع آب و تجارب وی در زمینه آبخوان داری در همایش‌های علمی استفاده شده است.

منطقه گره بایگان در شهرستان فسا و در فاصله ‪ ۲۰۰‬کیلومتری جنوب شرق شیراز در استان فارس قرار دارد و پس از احیای این منطقه توسط سید آهنگ کوثربه عنوان یک مدل موفق دربخش احیا و آبخوان داری کانون توجه پژوهشگران و محققان کشور قرار دارد.