عدم استقبال مردم از شبکه‌های فاضلاب در کشور
معاون وزیر نیرو در امور آب و فاضلاب اظهار داشت:‌ به دلیل عدم استقبال مردم در خرید انشعاب فاضلاب،‌ شبکه‌های فاضلاب در کشور بدون استفاده مانده است.
به گزارش خبرنگار مهر در قم، نامجو در حاشیه بازدید از برخی تأسیسات شرکت آب و فاضلاب قم با اشاره به سرمایه گذاری کلان در ایجاد شبکه‌های فاضلاب اظهار داشت: متأسفانه به دلیل عدم استقبال مردم نسبت به خرید انشعابات فاضلاب،‌ شبکه‌های فاضلاب در کشور بدون استفاده مانده و این در حالی است که ورود فاضلاب‌های خانگی به آب‌های زیرزمینی هر روز بیشتر شده و بهداشت این آبها را در معرض خطر قرار داده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر 800 هزار انشعاب فاضلاب برای استفاده مردم مهیا شده است.
وی گفت‌: اتفاقات خوبی در مدیریت آبرسانی شهر قم افتاده و مردم نیز به خوبی از نحوه مصرف آب آگاهند.
مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور‌ ایجاد دو عامل سیستم آبرسانی را از برنامه‌های آینده کشور دانست و افزود: امید است تجربه مدیران آب شهر قم در مدیریت دو شبکه مجزای آب، الگویی برای سایر نقاط کشور باشد، زیرا قم از شهرهایی است که مدیریت مصرف به خوبی در آن انجام شده است.
معاون وزیر نیرو در امور آب و فاضلاب در ادامه مدیران آب را به تفکر در مدیریت مصرف فراخواند و افزود: مدیران آب تنها به تأمین آب فکر نکرده و بیشتر به فکر مدیریت مصرف باشند چرا که همین آبی که در حال حاضر برای تأمین داریم روزی تمام خواهد شد.
نامجو در پایان پروژه تله متری (کنترل از راه دور تاسیسات) آب قم را به عنوان یک الگو در سطح کشور عنوان کرد.