وجود ظرفیت مناسب برای جذب نخبگان در بخش آب
با در نظر گرفتن اختصاص 20 درصد بودجه عمرانی به بخش آب و وجود 380 طرح ملی و 500 طرح استانی ،‌ظرفیت بسیار بزرگی برای جذب نخبگان در این بخش وجود دارد.
به گزارش خبرنگار سایت خبری وزارت نیرو، معاون وزیر نیرو در امور آب و فاضلاب با بیان این مطلب در همایش تجلیل از نخبگان آزمون سراسری سال 85 به ارائه آماری در خصوص وضعیت آب در دنیا پرداخت و گفت: بیش از یک میلیارد و 200 میلیون نفر از جمعیت دنیا از دسترسی به آب بهداشتی سالم و بیش از دو میلیارد نفر از دسترسی به سیستم بهداشتی دفع فاضلاب محروم هستند.
وی افزود: سالانه بین دو تا سه میلیون نفر در اثر بیماری های مربوط به آب جان خود را از دست می دهند.
دکتر زرگر با بیان اینکه هر سال رهبران دنیا به منظور بحث و تبادل نظر در مورد آب دور هم جمع می شوند، تاکید کرد: آب به یک مقوله بین المللی تبدیل شده است.
وی از ایرانی ها به عنوان اولین تمدنی که به مقوله آب پرداخته و سازه های آبی زیادی به جا گذاشته اند،‌ نام برد و گفت: چغازنبیل با 5 هزار سال، سد داریوش با دو هزار سال، قنات ها به عنوان یک اختراع و ابداع ایرانی با بیش از دو هزار سال قدمت و سد کبار در قم به عنوان قدیمی ترین سد قوسی دنیا از جمله این سازه ها هستند.
معاون وزیر نیرو همچنین با بیان اینکه 70 درصد شبکه های آبیاری و زهکشی دنیا در قاره آسیا قرار دارد، از برگزاری چهارمین اجلاس آبیاری و زهکشی در بخش آسیا به ریاست وی در تهران خبر داد.
وی از نخبگان دعوت کرد در وظایف و کارهای عظیمی که در بخش آب انجام می شود ،‌ همکاری و مشارکت کنند.