دولت انگلیس طرح احداث بزرگترین نیروگاه بادی جهان را تصویب کرد

دولت انگلیس سرانجام طرح احداث بزرگترین نیروگاه بادی جهان در دهانه رود "تیمز" را تصویب کرد.

به گزارش سایت اینترنتی "بی‌بی‌سی‌نیوز"، "آلیستر دارلینگ" وزیر صنایع و بازرگانی انگلیس اعلام کرد این طرح شامل چند مزرعه بادی است که یکی از آنها به نام "لاندن اری"(‪ (London Array‬در زمان راه‌اندازی در سال ‪،۲۰۱۱‬ بزرگترین مزرعه بادی جهان خواهد بود.

این مزرعه بادی در محدوده‌ای به مساحت ‪ ۲۳۲‬کیلومتر مربع بین سواحل "مارگیت" در بخش "کنت" و سواحل "کلاکتون" در بخش "اسکس" احداث شده و شامل ‪ ۳۴۱‬توربین خواهد بود.

قسمت کوچکتر از این طرح عظیم نیز با نام ""ثانت"(‪ (Thanet‬در ‪۱۱‬ کیلومتری ساحل "نورث فورلند" و در منطقه‌ای به وسعت ‪ ۳۵‬کیلومتر مربع احداث خواهد شد و شامل ‪ ۱۰۰‬توربین بادی خواهد بود.

وزارت صنایع و بازرگانی انگلیس اعلام کرد مزرعه بادی "لاندن اری" با هزینه ‪ ۱/۵‬میلیارد پوند، در زمان تکمیل شدن انرژی برق مورد نیاز تا ‪۷۵۰‬ هزار خانوار را تامین خواهد کرد.

هزینه مزرعه بادی کوچکتر "تانت" نیز ‪ ۴۵۰‬میلیون پوند برآورد شده‌است و پیش‌بینی می‌شود برق مورد نیاز ‪ ۲۴۰‬هزار خانواده انگلیسی را تامین کند.

وزارت صنایع و بازرگانی انگلیس همچنین اعلام کرد این دو نیروگاه بادی عظیم در راستای برنامه زیست محیطی بلند مدت دولت این کشور خواهند بود که بر اساس این برنامه تا سال ‪ ۲۰۲۰‬میزان تولید انرژی‌های تجدید پذیر در انگلیس باید به پنج برابر میزان فعلی برسد.

برنامه یاد شده علاوه بر فواید زیست محیطی، فرصتهای اقتصادی بسیاری را برای شرکتهای تجاری و ساکنین این مناطق ایجاد خواهد کرد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی