واگذاری یکی از نیروگاه های بزرگ به بخش خصوصی
وزیرنیرو گفت: به منظور اجرای اهداف اصل 44 قانون اساسی، در آینده ای نزدیک یکی از نیروگاه های بزرگ کشور به بخش خصوصی واگذار می شود.
سید پرویز فتاح به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: وزارت نیرو پیگیر واگذاری سایر نیروگاه های خود از طرق مختلف از جمله سهام در بورس، سهام عدالت و یا واگذاری به صورت توافقی و ترک تشریفات به بخش غیر دولتی است.
وی در خصوص واگذاری سهم شرکت های وزارت نیرو گفت: امسال پس از ابلاغ سیاست های کلی بند ج، اصل 44قانون اساسی توسط مقام معظم رهبری و تاکید دولت مبنی بر کاهش تصدی گری دولت، وزارت نیرو، کار واگذاری سهام شرکت های خود را با سرعت بیشتری دنبال می کند.
فتاح با اشاره به اینکه سهام هشت شرکت وزارت نیرو در مرحله اول واگذاری سهام عدالت، واگذار شده است، خاطر نشان کرد: طی جلساتی که به صورت هفتگی در سازمان خصوصی سازی کشور برگزار می شود، سهام شرکت های وزارت نیرو برای مرحله دوم و سوم واگذاری سهام عدالت مشخص شده اند.
وزیر نیرو با بیان اینکه در حالت عادی بخشی از سهام یک شرکت برای تعیین قیمت، در بورس عرضه می شود، ادامه داد: به دلیل محدودیت‌های دولتی نرخ سهام شرکت های وزارت نیرو در سازمان خصوصی سازی مشخص می شود.
وی تصریح کرد: هم اکنون اسامی شرکت های وابسته به وزارت نیرو، که سهام آنها آماده واگذاری است در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته است.