میزان بدهی صنعت برق به پیمانکاران
مدیر عامل سازمان توسعه برق ایران اعلام کرد: این میزان بدهکاری سازمان توسعه برق ایران به پیمانکاران مبلغ معمولی است.
محمد بهزاد مدیر عامل سازمان توسعه برق ایران در گفت و گو با خبرنگار موج در خصوص بدهکاری سازمان توسعه برق ایران به پیمانکاران گفت:بحث مالی سازمان و بدهکاری معمولا با پیمانکاران هست واین ارتباط خوبی که بین پیمانکاران و صنعت برق هست معمولا کارو مشکلات انجام می شودضمن اینکه زمانیکه دارای نقدینگی شدیم این بدهی را پرداخت خواهیم کرد.
مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران تاکید کرد:کل بدهی سازمان توسعه برق ایران به پیمانکاران حدود نهصد و چهل میلیارد تومان است.
بهزاد بیان کرد:میزان بدهکاری مذکور مبلغ معمولی است و مسئله حادی نیست و این در حالی است که در پایان سال گذشته با یک هزار میلیارد تومانی که مجلس تصویب کرد بدهی های خود را پرداخت کردیم.
وی خاطر نشان کرد:در متمم بودجه و دو فوریتی که برای صنعت برق در مجلس مطرح هست که خود نمایندگان پیگیر قضیه هستند و همچنین بودجه سال 86 مشکل حل شود.
وی در خصوص میزان بودجه دریافتی سال جاری این سازمان اظهار داشت:بودجه امسال سازمان توسعه برق ایران حدود یک هزارو 200 میلیارد تومان بوده است که از نظر اعتباری مشکلی برای سازمان به وجود نیاورده است .
وی افزود:برخی از اقلام اعتباری بودجه سال جاری هنوز محقق نشده وطی آخرین آماری که سازمان توسعه برق ایران داشتته در سال جاری و تاکنون 35 درصد ازاعتبار مذکور محقق شده است.
بهزاد در خصوص میزان اعتبار و بودجه مورد نیاز برای سال آینده خاطر نشان کرد:2 هزارو 400 میلیارد تومان در شرکت توانیر تصویب شده که با ید مراحل خود را در مجموعه دولت و مجلس بگذراند و در آن خصوص مبلغی که تصویب می شود ابلاغ خواهد شد.
در گزارش دیگری به نقل از سایت خبری وزارت نیرو٬‌ مسعود حجت، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا به افزایش 10 درصدی مصرف برق در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: این افزایش مصرف به دلیل نارسایی گاز در برخی از مناطق کشور بود که باعث شد برخی از مشترکان برای گرم کردن خانه از وسایل برقی گرمایشی استفاده کنند.
او از بهبود وضعیت گاز رسانی در روزهای اخیر خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه هم اکنون وضعیت گازرسانی به کشور از حالت بحران خارج شده و طبق برنامه، میزان گاز نیروگاهی لازم، روزانه تامین می‌شود و اگر این روند ادامه یابد با کمبود تولید و تجهیزات مواجه نخواهیم بود و لذا زمستان را بدون مشکل و خاموشی می‌گذرانیم.
حجت همچنین در خصوص خاموشی‌های احتمالی سال آینده تاکید کرد: در حال حاضر بدهکاری صنعت برق به پیمانکار حدود 1500 تا 2500 میلیارد تومان است که پیمانکاران بر این اساس تا حدودی کارها را کند کرده‌اند.
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران اظهار کرد: برای رفع این مشکلات قیمت برق باید واقعی شود و یا دولت یارانه لازم را بپردازد؛ اما در غیر اینصورت سرمایه‌گذاری کافی در صنعت برق محقق نمی‌شود و بنابراین با افزایش بدهکاری‌ها و تدوام این روال ممکن است سال آینده با خاموشی‌های نوبتی مواجه باشیم.