سال آینده ‪ ۱۹/۵‬تریلیون ریال ازبودجه عمرانی دربخش آب جذب می‌شود

وزیر نیرو اعلام کرد : از مجموع بودجه عمرانی کشور در سال ‪ ۸۶‬که ‪۱۷۰‬ تریلیون ریال پیشنهاد شده است، ‪ ۱۹‬تریلیون و ‪ ۵۰۰‬میلیارد ریال آن به بخش آب اختصاص می‌یابد.

به گزارش ایرنا٬ مهندس "پرویز فتاح" روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در مورد اعتبارات سایر بخشهای وزارت نیرو از بودجه عمرانی در سال ‪ ، ۸۶‬گفت: سهم اعتبارات بخش فاضلاب سه تریلیون ریال، نیروگاههای برق- آبی ‪ ۲‬تریلیون و ‪ ۲۰۰‬میلیارد و صنعت برق پنج تریلیون و ‪ ۳۰۰‬میلیارد ریال پیشنهاد شده است.

وی در ادامه افزود: علاوه‌بر این بودجه ریالی ، حوزه برق کشور در بخش ارزی نیز .‪ ۴۵‬میلیون دلار جذب خواهد کرد.

وزیر نیرو تصریح کرد، براساس لایحه بودجه ‪ ،۸۶‬دولت می‌تواند درسال آینده با پشتوانه بانک مرکزی شش تریلیون ریال اوراق مشارکت برای بخش آب بفروشد.

فتاح یادآور شد: در لایحه بودجه سال آینده به وزارتخانه‌هایی که طرحهای عمرانی اجرا می‌کنند ، همچنین اجازه داده شده که به میزان ‪ ۲۰‬تریلیون ریال اوراق مشارکت بفروشند که پرداخت اصل و سود آن با دولت خواهد بود.

وی اعتبارات ریالی و ارزی امسال وزارت نیرو را ‪ ۸۰‬تریلیون ریال عنوان کرد و گفت: به دلیل تاخیر در فروش اوراق مشارکت، این بودجه به طور کامل تحقق نیافته است.

به گفته فتاح ، تاکنون ‪ ۸۰‬درصد اعتبارات وزارت نیرو در بخش ریالی تخصیص داده شده است.

وی تصریح کرد، فروش اوراق مشارکت وزارت نیرو به مبلغ شش تریلیون ریال که به طور عمده به بخش آب و سدسازی اختصاص یافته، حدود دو هفته است که آغاز شده و ‪ ۵۰‬درصد آن تاکنون فروش رفته است.

وزیر نیرو سپس سهم صنعت برق در اعتبارات ‪ ۸۰‬تریلیون ریالی‌این وزارتخانه در سال جاری را ‪ ۳۵‬تریلیون ریال و سهم بخش آب شامل سدسازی و شبکه آبرسانی را ‪ ۱۵‬تریلیون ریال ، اعلام کرد.

به گفته فتاح ، امسال همچنین ‪ ۱۳‬تریلیون ریال اعتبار در بخش آب و فاضلاب شهری و روستایی تخصیص داده شده که پنج تریلیون ریال آن مربوط به آب روستایی است.

وی درباره اعتبارات ارزی سال جاری وزارت نیرو ، گفت: ‪ ۸۰۰‬میلیون دلار اعتبار از محل تامین مالی (فاینانس) و ‪ ۲‬میلیارد دلار نیز برای بخش آب از محل حساب ذخیره ارزی در نظر گرفته شده است.