اسپانیا از پوست پرتقال، سوخت خودرو تولید می‌کند

به گزارش ایرنا٬ دولت اسپانیا به زودی طرحی را به‌اجرا می‌گذارد که بر اساس آن، از تفاله و پوست پرتقال، ماده سوختی"بیو اتانول" برای مصرف در خودروها تولید خواهد شد.

روزنامه "ال‌موندو" چاپ مادرید امروز پنجشنبه نوشت که این طرح قرار است در ایالت والنسیا در شرق اسپانیا که دارای مزارع وسیع پرتقال و کارخانه خودروسازی است، به اجرا درآید.

بر اساس این گزارش، یک مقام دولت محلی والنسیا دیروز جزییات این طرح را در کنفرانس مربوط به تغییر شرایط آب و هوایی که با حضور "ال گور" معاون سابق رییس‌جمهوری آمریکا در مادرید بر پا شد، بیان کرد.

به گفته مقام یادشده، در ایالت والنسیا سالانه چهار میلیون تن پرتغال تولید می‌شود و پنج کارخانه تولید آب پرتقال منطقه از آن ‪ ۲۴۰‬هزار تن تفاله بدست می‌آورند که می‌تواند در تولید اتانول بکار گرفته شود.

"استبان گونزالس" افزود: با راه‌اندازی یک کارخانه جدید تولید آب میوه میزان تفاله‌های پرتقال در ایالت والنسیا به ‪ ۵۰۰‬هزار تن در سال خواهد رسید و باید از آن به گونه‌ای شایسته استفاده کرد.

به گفته وی، تجربه آمریکا نشان می‌دهد که این مقدار تفاله پرتقال برای تولید ‪ ۳۷/۵‬میلیون لیتر بیو اتانول کافی است.

ال‌موندو نوشت: مخلوط کردن اتانول ناشی از مواد گیاهی با بنزین معمولی روشی برای کاهش تولید دی اکسید کربن است.

دی اکسید کرین مهمترین گاز برای تولید اثرات گلخانه‌ای است که به گرم شدن کره خاکی می‌انجامد.

اسپانیا همچون دیگر کشورهای اتحاد اروپا تصمیم دارد حدود ‪ ۶‬درصد از مصرف مواد سوختی خود را در حمل و نقل تا سه سال دیگر با بیو اتانول و یا بیو دیزل جایگزین کند.

این اقدام در پی تلاش این کشورها برای مقابله با گرم شدن کره زمین صورت می‌گیرد.