محققان از ابر رایانه های وزارت نیروی آمریکا استفاده کنند
اداره علوم وزارت نیروی آمریکا، 95 میلیون ساعت کار با تعدادی ازقدرتمند ترین ابر رایانه های جهان را به عنوان جایزه در اختیار 45 طرح پیشنهادی از سوی دانشمندان در دانشگاه ها و صنایع قرار می دهد.

به گزارش موج ، این پروژه ها، از هوانوردی و فیزیک نجومی گرفته تا تحقیقات مربوط به سوخت و محصولات مصرفی، توسط هیئتی از داوران بین المللی، مبنی بر تأثیر تحقیقات و کارایی پروژه ها برای کار با ابررایانه انتخاب گردید.
ریموند اورباک ، رییس اداره علوم وزارت نیرو، این جوایز را به منزله بخشی از برنامه تأثیر رایانه های نوین بر تئوری و تجربه(INCITE) سال 2007 این وزارت خانه، ارائه داد. ابررایانه، کامپیوتری است که در جهان از نظر ظرفیت پردازش و سرعت محاسبات همتایی ندارد. به عنوان مثال، در سال 2007، مرکز ملی تحقیقات کامپیوتری علمی در کالیفرنیا ، رایانه ای را دراختیار دانشمندان قرار خواهد داد که قدرت پردازش آن 45 هزار برابر، حافظه آن 76 هزار برابر و پهنای باند آن 7 برابر بیشتر از یک کامپیوتر کیفی معمولی است.
اورباک گفت، "ما شاهد تحولی در کار با رایانه هستیم. این یک جامعه شناسی نو در علم، اکتشافات و دستاورد های آن است... آن چه شما امروز شاهد آن هستید اعلام آینده کشورما در کشفیات علمی و نوآورانه است.
ابررایانه ها نقش بسیار مهمی در تحقیقات علمی ایفا می کنند، آن ها به دانشمندان در ایجاد دقیق ترین الگو ها ازفرایند های پیچیده ، شبیه سازی مسائلی که روبرو شدن با آن ها زمانی ناممکن به نظر می رسید، و تحلیل داده هایی که از آزمایشات نتیجه می شوند، کمک فراوانی می کنند.
ابررایانه ها جدید ترین تحقیقات و طراحی نمونه های نخستین مجازی رادر عرض چند هفته یا چند ماه ، در عوض سالیانی که یک کامپیوتر معمولی به زمان احتیاج دارد، ممکن می سازند.
ساموئل بودمن، وزیر نیروی آمریکا گفت: اداره علوم وزارت نیرو صاحب یکی از 10 عدد 100 ابررایانه قدرتمند جهان است و ما مفتخریم که این امکانات را برای پیشبرد علم و آگاهی در اختیار محققان قرار می دهیم.
در سال 2003، وزارت نیرو برنامه INCITE را برای تشویق رقابت در زمینه علم و صنعت، و حمایت از طرح های پژوهشی کلان و تأمین زمان طولانی برای کار با ابررایانه های وزارت نیرو، ارائه داد . اورباک گفت، "یکی از مهمترین وجوه برنامه INCITE این است که نتیجه تحقیقات، اطلاعات و فناوری، به طور وسیع در اختیار دیگر محققان قرار خواهد گرفت و تأثیر وسیع تری به این کار خواهد بخشید.
پژوهش هایی که از طریق برنامه INCITE صورت گرفته، باعث شده به دانشمندان فرصت طراحی اتومبیل هایی را بدهد که صدای کمتری دارند، طرح هواپیما های تجاری را اصلاح ، پیشرفت هایی در زمینه انرژی ترکیبی کسب ، ابرنواختر ها را مطالعه کنند، اتم ها و مولکول ها را شناسایی کنند، به مطالعه تغییرات آب و هوایی و تعیین عوامل بروز بیماری پارکینسون بپردازند.
حوزه های پژوهشی مطلوب در سال 2007 عبارتند از، فیزیک شتاب دهنده، فیزیک نجومی، علوم شیمی، تحقیقات آب و هوایی، علوم کامپیوتری، مهندسی فیزیک، علوم محیط زیست، انرژی ترکیبی، علم زندگی، علم مواد، فیزیک هسته ای و مهندسی هسته ای.
مایکل گارت، رییس ترکیب بندی، ترکیب و پروازهواپیما، متعلق به هواپیما های تجاری بوئینگ، که یکی از برندگان سال 2007 می باشد ، چنین می گوید، "ما سخت منتظر ارائه محصولاتمان در بازار هستیم، محصولاتی که هم ارزان تر اند، هم امن تر وهم کمتر به محیط زیست آسیب می زنند. و برای رسیدن به تمام این تحولات، باید وسایل و فرایند های تحلیل گر بیشتری در اختیار داشته باشیم ... و شبیه سازی های دقیق تری انجام دهیم."
اواضافه کرد، "ابررایانه ها و عملکرد بالای کامپیوتری باعث شده که ما نه تنها روش ساخت محصولات حمل و نقل و تجاری خود را اساسا ً متحول کنیم، بلکه در ساخت جنگنده ها و وسایل نقلیه فضایی هم تحولاتی به وجود آوریم."