انرژی بادی کانادا افزایش می‌یابد

طبق مطالعه جدید موسسه "تحقیقات انرژی نوظهور" (‪ (EER‬انتظار می‌رود که توان انرژی بادی کانادا تا سال ‪ ۲۰۱۵‬به ‪ ۱۴‬هزار ‪ ۱۰۰‬مگاوات افزایش یابد.

بنا به نوشته ایرنا٬ خبرگزاری یونایتدپرس از اوتاوا به نقل از این شرکت مشاوره‌ای مستقر در ماساچوست آمریکا گزارش داد توان انرژی بادی کانادا در سال ‪ ۲۰۰۶‬بیش از دو برابر شده و به یک هزار و ‪ ۴۶۸‬مگاوات رسیده است.

"جاشوا مگی" تحلیل‌گر ارشد ‪ EER‬گفت: در دو سال گذشته بازار انرژی بادی کانادا از ابهام نسبی بیرون آمده و به یکی از بزرگترین و سریع‌ترین بازارهای انرژی بادی در جهان تبدیل شده است.

انتظار می‌رود در فاصله زمانی سال‌های ‪ ۲۰۰۷‬و ‪ ۲۰۱۵‬سرمایه‌گذاری های بزرگی در زمینه انرژی بادی انجام شود و کانادا در ردیف پنجم یا ششم بازار بزرگ انرژی بادی در جهان قرار گیرد.

کانادا در سال ‪ ۷۸۴ ،۲۰۰۶‬مگاوات به انرژی بادی خود افزود و در سراسر سال ‪ ۲۰۱۵‬دست کم در یک چهارم رشد سالانه آمریکای شمالی مشارکت خواهد داشت.

در حالیکه تا پایان سال ‪ ،۲۰۰۶‬انرژی بادی تنها ‪ ۰/۷‬درصد از انرژی کانادا را تولید می‌کند، انتظار می‌رود که در ‪ ۱۰‬سال آینده سهم منبع سوخت تجدید پذیر در تامین برق کانادا بطور قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد و تا سال ‪ ۲۰۱۵‬به متوسط ‪ ۵/۵‬درصد در تمام استان‌ها برسد.