مسابقه ملی طراحی و ساخت خودروی الکتریکی برگزار می‌شود

مسابقه ملی طراحی و ساخت خودروی الکتریکی توسط پژوهشکده شهید رضایی وابسته به دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

به گزارش فاوانیوز، این مسابقه که با همکاری اساتید دانشکده مهندسی مکانیک برگزار خواهد شد، به منظور کشف و بروز استعدادهای دانشجویان در زمینه مهارت‌های مربوط به طراحی اجزاء ماشین و تقویت همکاری میان صنعت و دانشگاه در زمینه طراحی خودروهای پاک در کشور برگزار می‌شود.
این مسابقه در سه مرحله طراحی مفهومی، طراحی اجزاء و ساخت‌ خودرو برگزار می‌شود. ارزیابی در دو مرحله طراحی مفهومی و طراحی اجزا شامل بررسی طرح‌های پیشنهادی و اجزای سیستم‌های انتقال قدرت، فرمان پذیری، کنترل و تعلیق، مشخصات ظاهری، اجزای بدنه و جانمایی خودرو بوده و در مرحله سوم یعنی ساخت و آزمایش خودرو امتیازدهی در دو قسمت اصول ساخت (بر مبنای کیفیت ساخت و مطابقت طرح با نقشه‌های ارائه شده) و آزمون‌های عملی (شامل آزمون شتاب‌گیری، ترمزگیری، شیب‌روی، سیستم فرمان، تعلیق و...) انجام می‌پذیرد.
در هر مرحله شرکت‌کنندگان از نظر قدرت پیاده‌سازی و بکارگیری سیستم‌های شناخته‌شده یا ابداعات و طرح‌های جدید، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
مشخصات خودروی طراحی شده در این مسابقه عبارت است از: عرض کمتر از 70 سانتیمتر، وزن کمتر از 170 کیلوگرم، همچنین دارای صندلی و اتاقکی برای راننده، دنده جلو و عقب، قابلیت شیب روی و رانندگی در شب باشد. تنها منبع تغذیه خودرو نیز حداکثر 12 باتری الکتروشیمیایی 12 ولت است.
براساس این گزارش، بیش از 320 میلیون ریال مجموع جوایز در نظر گرفته ‌شده برای رتبه‌های اول تا سوم هر مرحله بوده و به تیمی که در هر سه مرحله رتبه نخست را کسب کند، 140 میلیون ریال جایزه تعلق خواهد گرفت.
این مسابقه در مهر ماه سال 86 به پایان خواهد رسید و مهلت ثبت نام در آن تا 25 اسفند ماه جاری است.
علاقمندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی www.imdc.ir مراجعه و یا با شماره‌ها‌ی 66022739 - 66164849 تماس حاصل کنند.