دوستان! این پرسش فنی در انتظار شماست.
جناب آقای سید محمد حسین بازگشا نوشته اند:
 
سلام آقای قراباغی
من مهندس ارش سیستمهای کنترل در سکوهای نفتی هستم. میخواستم بدانم که سیستمهای کنترل توربینهای آبی و گازی نیروگاههای ایران چه هست؟ آیا از سیتمهای کنترل
 ADVANT 400 series or 100 series در آنها استفاده شده است؟ آیا در ایران  سیستمهای DCS
در این صنعت بکار رفته؟ چه پی ال سی هایی در سیستمهای کنترل نیروگاههای برق آبی یا گازی ایران بکار رفته؟
من سایت یا منبع خاصی را برای یافتن سوالاتم ندارم. لطفاً اگر سایت خاصی را سراغ دارید یا کسی از همکارانتان میتواند در این خصوص با بنده همکاری نماید متشکر میشم.
با احترام و تشکر
بازگشا
 
به اطلاع این مهندس عزیز می رسانم که به امید خدا در آینده نزدیک٬ به همت هسته های پژوهشی موسسه آموزش عالی صنعت آب و برق٬ نشریه دیجیتالی راه اندازی می شود که اساتید٬ بر حسب تخصص خود در این هسته ها گرد می آیند و می توانند پاسخ تخصصی خود را اعلام کنند. احتمالا در آن نشریه٬ سیستمی برای پاسخگویی به پرسش خوانندگان از طریق انجمن های علمی و هسته های پژوهشی موسسه به وجود می آید.
اما در هر حاضر که بنده با وبلاگهای سه گانه در خدمت هستم٬ پرسش شما را در این صفحه مطرح می کنم تا هر یک از استادان بزرگوار که فرصت دارند و پاسخ را هم می دانند٬ مستقیما برای شما ارسال کنند و یا برای بنده بفرستند. پاسخ های رسیده را هم به تدریج با ذکر نام سروران پاسخ دهنده٬ در زیر همین یادداشت اضافه می کنم. در حال حاضر در چند دقیقه مانده به پایان وقت اداری قبل از تعطیلات٬ جناب آقای مهندس سیدصالحی لطف کردند و این توضحات را مطرح فرمودند:
در توربین گازی٬ اسپید ترونیک مارک ۲ جنرال الکتریک آمریکا٬ و سیستم های پنوماتیک وستینگهاوس آمریکا به کار می رود. نیروگاههای جدید هم سیکل ترکیبی هستند. اما توضیحات بیشتر را می توانند از آقای مهندس تیموری٬ معاون محترم بهره برداری نیروگاه ری دریافت کنند.
 
از استادان محترمی که این یادداشت را می خوانند تقاضا می کنم در تهیه پاسخ کامل تر به بنده کمک کنند.