معاون وزیر نیرو: آینده روشنی پیش روی صنعت برق است
معاون وزیر نیرو درامور برق گفت: با توجه به توانمندی‌ها و امکاناتی که در زمان حاضر صنعت برق کشور دراختیار دارد آینده روشنی پیش روی این صنعت ترسیم می‌شود.
"محمد احمدیان"، روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر عامل سابق و جدید شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افزود: هم اکنون کشورهای همسایه نیازمند انرژیهای کشور ما به ویژه در زمینه برق هستند و ظرفیت لازم برای انتقال انرژی به این کشورها وجود دارد.
به گزارش ایرنا، وی، که درتالاراجتماعات سازمان آب و برق خوزستان سخن می‌گفت، موقعیت ایران در صنعت برق را ممتاز دانست و با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای تامین ظرفیت وانرژی لازم درداخل و برای انتقال بخارج کشوراظهارداشت: صنعت برق با توجه به توانمندیهای موجود می‌تواند نقش خود را درتحقق اهداف دولت در چشم انداز توسعه به خوبی ایفا کند.
احمدیان درعین حال به برخورداری صنعت برق کشورازنظر نیروی انسانی متخصص اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به رشد ‪ ۱۰‬درصدی سالانه انرژی برق در کشور از وجود نیروی های متخصص دراین صنعت باید بهره گرفت.
معاون وزیر نیرو درامور برق تاسیسات موجود در صنعت برق را ناکافی دانست و برایجاد ظرفیت‌های جدید دراین صنعت برای برآوردن توقعات موجود تاکید کرد.
وی در حاشیه این آیین به خبرنگاران گفت: هم اکنون کشور با تمامی کشور های همسایه تبادل انرژی الکتریکی دارد.
احمدیان افزود: در زمان حاضر حدود‪ ۱۵۰‬مگاوات به عراق، کمتر از ‪ ۱۰۰‬مگا وات به پاکستان و ‪ ۱۰‬مگاوات به افغانستان صادرات داریم وازترکمنستان حدود ‪ ۲۰۰‬مگاوات وارد می‌کنیم و درکناراینها باجمهوریهای ارمنستان و آذربایجان نیز تبادل فصلی داریم.


زمان درج خبر :   27 مهر 1385 / 11:53