قوی‌ترین خودرو هیبریدی جهان در راه است
شرکت آئودی قصد دارد تا سال 2010 قوی‌ترین خودرو هیبریدی جهان را با نام  R-Zero معرفی کند.
به گزارش ایسنا، شرکت آئودی اعلام کرده که قصد دارد مدل  R-Zero را تا سال 2010 جایگزین آئودی  TT مدل سوپر اسپرت این شرکت کند.
این خودرو که چهار چرخ متحرک است و از چهار موتور الکترونیکی و یک موتوردرون سوز بهره می‌برد، قدرتی معادل 1091 اسب بخار دارد که می‌تواند خودرو را به سرعت460 کیلومتر بر ساعت برساند؛ ضمن این که شتاب صفر تا 100 کیلومتر این خودرو سه ثانیه است.
گفته می‌شود، آلودگی این خودرو نیز نصف آلودگی خودروهای موجود است. در طراحی بدنه این خودرو از خطوط گرد و انحنادار استفاده شده و نقاط تیز در بدنه آن دیده نمی‌شود. بدنه این خودرو نیز که تا حدودی شبیه بال‌های هواپیماست، بسیار آیرودینامیک است.
چرخ‌های این خودرو توسط یک دیفرانسیل هوشمند توانایی آن را دارند که بنابه خصوصیات جاده انتقال قدرت را انجام دهند.
گفتنی است، خودروهای هیبریدی، ترکیبی از موتورهای الکتریکی با موتورهای درون سوز هستنند و در تولید این خودروها سعی شده که وضعیت سوخت بهبود پیدا کند. البته پیش‌بینی می‌شود تقاضای این خودرو تا پایان دهه اخیر میلادی بیش از سه درصد تقاضای فعلی نباشد و این در حالی است که دولت آمریکا پیش‌بینی کرده که تقاضا برای بنزین در این کشور تا سال 2012 با 17 درصد افزایش به 10.64 میلیون بشکه در روز برسد، اما خودروهای هیبریدی همچنان سهم بسیار کمی از خودروهای آمریکا را تشکیل می‌دهند و در سال جاری سهم خودروهای هیبریدی از بازار خودرو آمریکا 1.3 درصد خواهد بود.
خودرو دو رگه که از سوی شرکت تویوتا در سال 1998 ارائه شد، یک راه حل مناسب برای کاهش مصرف سوخت خودروهای بنزینی تا حدود 50 درصد است که مشکل مصرف زیاد بنزین را از طریق تولید اینگونه خودروها می توان بهبود داد.
دو رگه کردن خودروها در جهان به سه روش موازی، ردیفی و ترکیبی انجام می‌شود که در روش سری ، موتور احتراق داخلی فقط کار تولید برق را انجام می‌دهد و موتور برقی، خودرو را حرکت می‌دهد. در روش موازی موتور احتراق داخلی به صورت مستقل کار می کند و موتور برقی نیز به صورت مستقل کار می کند و این عملکرد از طریق یک  ECU کنترل می شود . در روش ترکیبی نیز دو گونه موازی و ردیفی باهم به صورت ترکیب شده استفاده می‌شوند که این روش بیشترین قابلیت را دارد و تنها مشکل این طرح پیچیدگی فوق‌العاده آن است.

زمان درج خبر :   16 آبان 1385 / 14:03