اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

ششمین همایش ملی انرژی در ۲۲ و ۲۳ خرداد برگزار شد.

به استناد چکیده مقالات ششمین همایش ملی انرژی که در ۱۷۴ صفحه منتشر شده است٬ این همایش با موضوع رویکردهای نوین در تامین و مصرف بهینه انرژی طی روزهای 22 و 23 خرداد سال جاری در پژوهشگاه نیرو برگزار ‌شده است.

این همایش به ابتکار وزارت نیرو و با همکاری بیش از دویست موسسه صنعتی٬ دانشگاهی و مجامع علمی و تحقیقاتی صورت پذیرفته است. جمعا تعداد ۵۹۵ مقاله به زبان های فارسی و انگلیسی به دبیرخانه همایش ملی انرژی رسیده است. مقالات رسیده برحسب موضوع به کمیته های علمی - تخصصی همایش ارسال و پس از تعیین داور و بررسی در این کمیته ها تعداد ۱۷۴ مقاله پذیرفته شده است. به علت محدودیت زمانی٬ از این تعداد مقاله٬ حدود ۶۳ مقاله به صورت شفاهی و ۴۶ مقاله به شکل پوستر فرصت ارائه در همایش را داشته اند و بقیه مقالات فقط چاپ خواهند شد.

در کمیته نظارت و هدایت این همایش، گذشته از نام سید پرویز فتاح - وزیر محترم نیرو - به عنوان رییس افتخاری همایش و محمد احمدیان - معاون محترم وزیر نیرو در امور برق و انرژی - به عنوان رییس کمیته راهبردی، نام های آشنایی چون مسعود حجت، علیرضا یزدی زاده، علی اکبر مهاجری، و سید ابراهیم موسوی به چشم می خورد. همچنین سروران، همکاران و دوستانی چون یوسف آرمودلی، جمال آریایی، رضا امرالهی، خلیل بانان علی عباسی، حبیب اله بیطرف، مهدی پورهاشم، داوود توکلی، خلیل جنت دوست، حمید چیت چیان، محمود حقانی، اسماعیل خوشروان آذر، پرویز رمضانپور، علیرضا شیرانی، سیدمحمد صادق زاده، حمید لسانی، نسرین محدث، بهمن مسعودی، محمدرضا مشکوه الدینی، غلامرضا ناصح، محمدرضا نقاشان، و علیرضا یزدی زاده، ازجمله داوران کمیته های مختلف همایش بوده اند.

از دانشگاه صنعت آب و برق، پژوهشگاه نیرو، مجتمع عالی آموزش و پژوهش صنعت آب و برق آذربایجان، مجتمع عالی آموزش و پژوهش صنعت آب و برق اصفهان، مجتمع عالی آموزش و پژوهش صنعت آب و برق غرب، مرکز توسعه فناوری نیرو - متن، و مرکز مطالعات و آموزش های کوتاه مدت نیز به عنوان دانشگاهها و مراکز همکار نام برده شده است. (اشتباه در نام مجتمع ها به منظور مطابقت با کتاب می باشد. ضمنا به نام موسسه آموزش عالی علمی - کاربردی صنعت آب و برق اشاره نشده است.)

کتاب چکیده مقالات این همایش توسط دبیرخانه همایش ملی انرژی گردآوری و تدوین شده است و شامل خلاصه مقالات پذیرفته شده به زبان های فارسی و انگلیسی است که به تفکیک محورهای پنج گانه موضوعی انرژی و اقتصاد٬ انرژی و بهره وری٬ راهبردهای میان مدت و بلندمدت و مباحث منطقه ای و بین المللی انرژی٬ فناوری های انرژی و توسعه پایدار٬ و چشم انداز توسعه انرژی تجدید پذیر در کشور   تهیه شده است. تمام مقالات پذیرفته شده چه آنهایی که ارائه شده یا فرصت ارائه نداشته اند٬ به صورت لوح فشرده در اختیار علاقمندان قرار می گیرد. اطلاعات بیشتر را می توانید در سایت معاونت برق و انرژی به دست آورید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد