استاد محترم٬ جناب آقای فرهادیان٬ دهها کنفرانس در زمینه آب و فاضلاب معرفی کرده اند که در سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ برگزار می شود.
همچنین این استاد عزیز سایت هایی را معرفی کرده اند که هرکس می تواند برحسب موضوع مورد علاقه خود٬ اطلاعات مربوط به کنفرانسهای آتی مورد نیاز را مشاهده کند.
این آدرس ها به شرح زیر حضور اساتید و کارشناسان محترم تقدیم می شود:
کنفرانس های آب در سطح جهان که خود٬ بخشی از لینک زیر است:
برگزار کننده: روابط عمومی و بین الملل وزارت نیرو
تلفن:948 22366 (021) - 943 22366 (021) - 911 22366 (021) - 230 22366 (021) - 140 22366 (021)
فکس: 22367889 (021)
مشارکت کننده: کلیه تولید کنندگان، صاحبان صنایع، شرکتها، واحد ها، سازمانها و تشکلهای صنعتی، بخش خصوصی و دولتی داخل و خارج از کشور که در ارتباط با موضوع نمایشگاه هستند.
بخشی از اطلاعات موجود در سایت نمایشگاه در قسمت زیر آمده است. برای اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت نمایشگاه مراجعه کنید و یا به دست اندرکاران آن ایمیل بزنید.
نمایشگاه صنعت برق ایران به عنوان بزرگترین رخداد صنعتی و تجاری ایران در این حوزه که هر دو سالانه با حضور جمع کثیری از شرکتهای توانمند داخلی و خارجی در زمینه صنعت برق برپا می گردد فرصت بسیار مغتنمی است تا شرکتهای فعال در این صنعت دستاوردها و محصولات خود را در معرض بازدید متخصصان و سیاستگذاران این صنعت بگذارند و با در نظر گرفتن روند تقاضای بازارها و سمت و سوی رشد این صنعت، فعالیتها و نوآوری های آتی خود را هدایت نمایند.
لذا به اطلاع کلیه علاقمندان و فعالان این صنعت بزرگ می رساند نهمین دوره از این نمایشگاه بزرگ از تاریخ 23 لغایت 25 آبان ماه سال 1386 در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران آغاز به کار خواهد کرد.
در این راستا ستاد برگزاری قصد دارد با رویکردی متفاوت خدمات زیر را جهت هرچه بهتر معرفی کردن شرکت کنندگان در این نمایشگاه ارائه نماید:
با این امید که برگزاری این رویداد بزرگ با مشارکت کلیه دست اندرکاران این صنعت، گامی باشد رو به جلو در راستای اعتلا و انعکاس هر چه بیشتر توانمندیهای این صنعت در ایران و جهان.
در خواست مشارکت
نحوه پرداخت
ساخت، آماده سازی و آرایش غرفه
برق و تلفن
کتاب رسمی نمایشگاه، تبلیغات، عکاسی، کارت شناسایی و پارکینگ
خروج کالا
حوادث غیر قابل پیش بینی
توافقات
نکات مهم از مقررات نمایشگاه که به تأیید و امضاء شرکت کننده محترم رسیده است:
اینجانب --------------------------- نماینده شرکت ---------------------------------- با اطلاع کامل و پذیرش مقررات و شرایط عمومی شرکت نمایشگاههای بین المللی ایران به شرح فوق ثبت نام می نمایم. مهر و امضا: تاریخ: |
از آنجا که امضا و پذیرش مقررات نمایشگاه برای کلیه شرکت کنندگان الزامی است، لذا فایل مقررات نمایشگاه را از اینجا دریافت نموده و پس از مطالعه، نسخه مهر و امضا شده صفحه آخر آن را به ستاد برگزاری ارسال نمایید.
صرفه جویی در مصرف انرژی و تغییر عادت نادرست مصرف بی رویه٬ به تدریج جای خود را در میان اقشار مختلف باز می کند. آندره گونتر در مقاله ای با عنوان چگونه برای بنزین پول کمتری بپردازیم ۲۹ توصیه برای تغییر در عادات رانندگی به منظور مصرف کمتر سوخت ارائه کرده است. جادی در وبلاگ خود٬ بخش هایی از این مقاله را ترجمه کرده است و چنین می نویسد:
در مقاله اصلی ۲۹ توصیه است ولی بعضی هاش زیادی آمریکایی هستند: مثلا اینکه صبر کنید قیمت سوخت بیاد پایین و اون وقت بنزین بزنید یا اینکه ماشین گازوئیلی استفاده کنید و … شماره اونها رو جا انداخته ام تا بدونید و اگر علاقمند شدید، به اصل مقاله رجوع کنید.
۱. معقول ترمز کنید - از فیزیک می دونیم که نیرو برابر است با شتاب ضربدر جرم. این شتاب است که باعث می شه ماشین مجبور بشه بنزین بیشتری بسوزونه. سعی کنید با سرعتی بروید که نیاز به ترمز دائمی و شتاب گرفتن دوباره نداشته باشید. سرعت ثابت دوست سوخت شما است.
۲. دوگانه سوز - شکی نیست. البته تا وقتی در تمام کشور ایستگاه گاز درست نشه و باک گاز وارد نکنند یا نسازند، غیر کاربردی است (:
۳. کولرها خاموش - مشخصا اگر هوا خیلی گرم بود قرار نیست به خاطر بنزین خودتان را به کشتن بدهید ولی خوب است بدانید که کولر مقدار زیادی سوخت مصرف می کند. بهتر است ماشین را در سایه پارک کنید تا در شروع رانندگی بدون کولر هم زندگی تان بگذرد. اگر هم کولر را روشن کردید، کافی است AC را مثلا پنج دقیقه قبل از رسیدن به مقصد خاموش کنید تا بیخودی کار نکند.
۴. دنده - دنده دستی بهتر از دنده اتوماتیک است. برای بهینه کردن مصرف سوخت، در دور موتور کم، دنده را بالا ببرید. صبر نکنید «دور موتور پر کند» تا به دنده بالاتر بروید؛ بهینه بودن مصرف سوخت، معکوس مسابقات اتوموبیلرانی است (: البته وقتی می گوییم RPM پایین یعنی یک حد معقول. نه اینکه در سرعت ۳۰ کیلومتر به دنده سه بروید و مجبور باشید تخته گاز بگیرید تا ماشین خاموش نشود (:
۸. وزن ماشین را کم کنید - کتاب اضافه در صندوق دارید؟ به نظرتان رسیده خوب است یک بیست لیتری پر از آب همیشه در ماشین باشد؟ فراموش که نکرده اید ؟ نیرو برابر است با جرم ضربدر شتاب. جرم را کم کنید تا توان کمتری مصرف کنید. البته جو نگریدتان! لاستیک زاپاس را بگذارید در صندوق بماند.
۹. ماشین را خاموش کنید - روشن کردن ماشین بنزین زیادی نمی برد ولی روشن ماندن آن بنزین کمی را دائما مصرف می کند. در ماشین های معمول اگر قرار است بیشتر از یک دقیقه ماشین را در جا نگه دارید، از نظر بنزین به صرفه است که ماشین را خاموش کنید.
۱۰. آرام رانندگی کنید - بعله ! دوست داشتنی نیست ولی به صرفه است. سرعت بالا باعث می شود مجبور شوید بیشتر ترمز کنید و این انرژی را به هدر می دهد و از آن بدتر اکثر ماشین ها در بالاترین سرعت های ممکن شان بدترین راندمان را دارند. اگر با پراید دارید بیشتر از ۱۴۰ تا می روید، عملا دارید بنزین را در موتور آتش می زنید (:
۱۲. پنجره ها بسته - چه باور بکنید چه نکنید، باز کردن پنجره ها بخصوص در سرعت های بالا، باعث تلاطم در ماشین و حرکت غیر روان می شود. دقیقا مشخص نیست که در سرعت های بالا روشن بودن کولر بدتر است یا بازبودن پنجره ها ولی پیشنهاد می کنم در سرعت های خیلی بالا، کولر را به پنجره ترجیح بدهید. در عین حال فراموش نکنید که می توانید فن ماشین را روشن کنید تا هوای بیرون را در داخل ماشین بچرخاند بدون اینکه AC کولر به کار افتاده باشد.
۱۵. مسیرهای بهتری را انتخاب کنید - مسیر بهتر الزاما کوتاه تر نیست. ترافیک برای بنزین بد است. سعی کنید از مسیرهای روان حرکت کنید که چراغ و ترافیک کمتری داشته باشد. به عبارت دیگر بهتر است اصولا در تهران رانندگی نکنید (:
۱۶. چرخ ها را باد کنید - وقتی چرخ ها باد بیشتری داشته باشند، اصطکاک کمتری با جاده ایجاد می کنند. اینکار باعث کاهش مصرف سوخت می شود. البته فراموش نکنید که قرار نیست ماشین را روی چهار تا بادکنک راه ببرید! شاید بهتر بود می نوشتم: باد چرخ ها را درست تنظیم کنید.
۱۷. اگر لازم نیست از یخ شکن استفاده نکنید - به دلیل اصطکاک بیشتر. یخ شکن، بنزین را می خورد.
۱۸. ماشین کوچکتر، کم مصرف تر است - منطقا دیگر جریان جرم و شتاب و نیرو را همیشه به یاد دارید. ماشین کوچکتر یعنی جرم کمتر و به شکل مستقیم یعنی مصرف کمتر.
۱۹. تلاطم باد دور ماشین را کم کنید - لازم نیست حتما باربند یا اسکی بند داشته باشید. اینها را که باز کنید، مصرف سوخت هم کمتر می شود.
۲۱. از روغن موتور مناسب استفاده کنید - اگر درجه روغن موتور با ماشین شما هماهنگ نباشد، اصطکاک درونی موتور بالا می رود. از روغن مناسب استفاده کنید.
۲۲. موتور را تنظیم کنید - تنظیم موتور ارزان است. البته اگر مثل آخرین بار من، پیش یک مکانیک دزد نروید (: فکر می کنم یک آدم حسابی با حدود دو سه هزار تومان موتور شما را تنظیم کند. البته مطمئن نیستم.
۲۳. فیلتر هوا را عوض کنید - اگر فیلتر هوا کثیف باشد، نسبت اختلاط اکسیژن و بنزین به هم می خورد و این یعنی بد کار کردن موتور.
۲۴. چراغ ها را خاموش کنید - ما که نه ولی اروپایی ها گاهی در روز هم با چراغ روشن حرکت می کنند. مصرف برق اضافه یعنی اینکه موتور باید برق بیشتری تولید کند و برای اینکار چاره ای ندارد به جز سوزاندن بنزین بیشتر.
۲۵. تک سرنشین نباشید - اگر همسایه هم نزدیک محل کار شما کار می کند، یک روز در میان با هم بروید (:
۲۶. سفرها را یکی کنید - میوه را در برگشتن از سر کار بخرید نه بعد از برگشتن از سر کار. البته اگر هر دو را با ماشین انجام می دهید.