اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

دستیابی متخصصان صنعت آب و برق خوزستان به فن آوری تعمیرتراست بلوک

30/07/1385 متخصصان صنعت آب و برق خوزستان برای نخستین بار در کشور به فن آوری تعمیر تراست بلوک نیروگاهی دست یافتند. به گزارش روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان، معاون بهره برداری سد و نیروگاه این سازمان با بیان این خبر گفت: برای نخستین بار در کشور، واحد شماره 8 نیروگاه دوم سد شهید عباسپور با استفاده از توان داخلی و با کمترین هزینه تعمیر و در مدار تولید قرار گرفت. مهندس " نادر افشاری "، ادامه داد: به دنبال از مدار خارج شدن واحد نیروگاهی یاد شده، تیمی متشکل از شرکت تولید و بهره برداری سد شهید عباسپور، شرکت نصب، تولید و نگهداری نیروگاههای برق آبی و متخصصان ستاد سازمان آب و برق خوزستان تعمیر و پشتیبانی آن را به عهده گرفت و بنا شد با استفاده از مشاوران خبره دانشگاه صنعتی شریف و تایید آنها در خصوص امکان تعمیر تراست بلوک آسیب دیده، کار توسط شرکت تعمیرات نیروگاهها، با نظارت مستقیم شرکت تولید و نظارت عالی معاونت بهره برداری صورت گیرد. وی افزود: تراست بلوک آسیب دیده در زمان 100 روز ( 60 روز کمتر از زمان پیشنهادی شرکت سازنده خارجی ) به طور کامل تعمیر و واحد پیش گفته پس از تستهای لازم در مدار تولید قرار گرفت. " افشاری " همچنین از کلیه کسانی که در این کار تیمی شرکت داشته اند بویژه مدیران و کارکنان شرکت نصب و تعمیرات نیروگاههای برق آبی، شرکت تولید شهید عباسپور، استادان دانشگاه صنعتی شریف و مدیران و کارشناسان معاونت بهره برداری تشکر کرد. ساخت قطعه تراست بلوک به روش فورج فقط در خارج از کشور امکانپذیر بوده و تعمیر آن طبق اظهار نظر برخی از کارشناسان داخلی و خارجی غیرممکن اعلام شده بود.

سهم بخش خصوصی در صنعت برق باید از5 به 80 درصد ارتقا یابد

مجموع تولید برق کشور 40 هزار مگاوات است که هم اکنون حدود 50 درصد از آن هدر می‌رود و این در حالی است که ظرف 10 سال آینده باید 60 هزار مگاوات برق را با 60 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری تولید کنیم.
به گزارش خبرنگار انرژی ایسنا، کمال دانشیار، رییس کمیسیون انرژی مجلس، در دومین نشست مدیران ارشد صنعت برق ایران با بیان این مطلب افزود: هم اکنون 50 میلیارد دلار واردات داریم و سهم صادرات فقط 15 میلیارد دلار است که نیمی‌ از این مقدار نیز به نفت مربوط می‌شود و باید سعی کنیم با رفع موانع رقم صادرات را به 50 میلیارد دلار برسانیم.
وی از سهم پنج درصدی بخش خصوصی در صنعت 100 ساله برق خبر داد و گفت: اگر ناهماهنگی‌های درون ساختار دولت در بخش‌های گاز و برق و همچنین ناهماهنگی‌های میان دولت و مردم حل شود، می‌توانیم این سهم را طبق اصل 44 قانون اساسی تا 10 سال آینده به 80 درصد برسانیم.
دانشیار، صادرات برق به جای انرژی اولیه (سوخت) را مفید دانست و تصریح کرد: این کار باعث افزایش ارزش افزوده و اشتغالزایی در داخل می‌شود.
در این مراسم شاهی عربلو - رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ـ نیز در سخنانی گفت: چنانچه دولت مانع صادرات نباشد، کمک بزرگی برای صادرات است.
او تاکید کرد: نمایندگان مجلس برای پیشرفت بخش خصوصی سعی می‌کنند مشکلات صادراتی را حل کنند و البته برای تسریع در این کار تشکل‌ها باید بیشتر کار‌های خود را در امر صادرات به سمت مجلس سوق دهند تا چنانچه از نظر قوانین مشکلاتی وجود دارد آن‌ها را برطرف کند.
وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی‌در محدودیت دولت به انجام وظایف حاکمیتی و اختصاص امور تصدی‌گری به بخش خصوصی تلاش می‌کند.

زمان درج خبر :   30 مهر 1385 / 14:31

شهر انرژی در خوزستان ایجاد می‌شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:با ایجاد شهر انرژی در خوزستان ، این استان یکی از قطب‌های مهم انرژی در منطقه خاورمیانه خواهد شد.
جواد سعدون زاده در گفتگو با خبرنگار مهر در اهواز اظهار داشت: در این شهر در ارتباط با فعالیت در زمینه ها و مسائل مختلف انرژی شامل بنزین، گازوئیل، انرژی برق و سایر انرژی‌های نو (فسیلی و غیر فسیلی) هسته هایی ایجاد خواهد شد.
وی با بیان اینکه در این شهر مراکز پژوهشی و تولیدی ایجاد خواهد شد، تاکید کرد: وظیفه دولت در حمایت از این گونه فعالیت‌ ‌ها این است که به طرح‌های مهمی که در منطقه ایجاد تحول می کند، اعتبارات فوری اختصاص دهد.
این عضو کمیسیون انرژ ی مجلس ونماینده مردم آبادان با اشاره به قابلیت‌ها و پتانسیل‌های خوزستان در زمینه انرژی، ایجاد چنین شهری را موجب تحول در این استان عنوان و خاطرنشان کرد: اندیشه ایجاد شهر انرژی در خوزستان در کمیسیون انرژی معطوف به پیشنهادهایی است که به رئیس کمیسیون ارایه شده و سرمایه گذاران بخش خصوصی پیشنهادهایی را در ایجاد چنین مرکزیتی در ماهشهر داشته اند.

زمان درج خبر :   29 مهر 1385 / 13:14