اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

همایش چشم انداز صنعت برق خوزستان

به گزارش واحد مرکزی خبر٬ همایش چشم انداز صنعت برق خوزستان تا پایان برنامه چهارم توسعه٬ در دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد .
در این همایش مدیر دفتر تحقیقات و استاندارد شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت : افزایش تولید٬ به پایان رساندن و بهره‌برداری از نیروگاههای برق آبی٬ احداث نیروگاههای گازی و چرخه ترکیبی‌٬ افزایش ضریب ذخیره شبکه تولید و به حداقل رساندن شاخص بروزخاموشی ها از مهمترین برنامه چهارم توسعه شبکه برق خوزستان است.
آل محمد با بیان اینکه قدرت نصب شده نیروگاهی شبکه استان 8هزار و294 مگاوات است اظهارامیدواری کرد تا پایان برنامه چهارم توسعه این میزان به 12 هزار مگاوات برسد.
ال محمد تصریح کرد با توجه به سیاستهای توسعه استان و افزایش متقاضیان صنعتی٬ بار مورد نیاز استان تا پایان سال 88 به 6 هزار و 300 مگاوات افزایش می یابد.
مدیر دفتر تحقیقات و استاندارد شرکت برق منطقه خوزستان مطالعه برروی به کارگیری انرژی های تجدید پذیر ازجمله نیروگاههای خورشیدی و بادی در خوزستان را ازجمله فعالیتهای دفتر تحقیقات و استاندارد استان برشمرد .

اجرای برنامه مقابله با خاموشی‌های احتمالی را آغاز کرده‌ایم

مسعود حجت - مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران - در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این مطلب افزود: شبکه برق باید همیشه حدود 15 تا 20 درصد ذخیره داشته باشد تا اگر نیروگاهی از مدار خارج شد، نیروگاه‌های دیگر جایگزین آن شوند و همچنین اگر خطی از مدار خارج شد، از مسیر دیگر برق رسانی را انجام داد.

وی با اعلام این‌که خارج شدن مرتب خط و نیروگاه از مدار یک امر عادی محسوی می‌شود و هم اکنون در طول 24 ساعت شاهد خارج شدن دو واحد نیروگاهی و یک خط هستیم، ابراز کرد: کشور باید توانایی تامین برق در زمان خروج برخی از مدارها را داشته باشد و این در حالی است که ما در اوج تابستان چنین توانایی را نداریم که نشان‌دهنده کمبود امکانات است.

او با اشاره به آغاز برنامه‌های لازم برای جلوگیری از خاموشی‌های احتمالی تصریح کرد: هم اکنون تمام رله‌ها توسط یک گروه مجهز در حال بررسی است و در صورت نیاز، پست‌های جدید خواهیم ساخت؛ همچنین کلیدهای مربوط به پیش از سال 1355 را تعویض خواهیم کرد که البته این نیازمند منابع مالی است که با فروش برق پایین‌تر از نصف قیمت تمام شده قابل تامین نیست؛ لذا به شدت نیازمند متمم بودجه هستیم.

حجت در خصوص این ابهام که گاهی گفته می‌شود تاسیسات برق با دلار هفت تومانی خریداری شده است، توضیح داد: این مساله شامل حدود 20 درصد شبکه برق می‌شود که عمده پیشرفت این صنعت از 15 سال پیش و همراه با گرانی قیمت ارز بوده است؛ ضمن این‌که هزینه‌های استهلاک و جایگزینی آن‌ها نیز افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق، از شناسایی تجهیزات فرسوده در صنعت برق و بازسازی آنها خبر داد و یادآور شد: رله‌های موجود در شبکه برق را طوری تنظیم می‌کنیم که سلسله مراتب آن اصلاح شود و خاموشی در نخستین نقطه ممکن مهار شود و گسترش پیدا نکند.

بخشنامه جدید دولت برای کاهش مصرف انرژی

دولت در بخشنامه‌ای دستورات جدیدی برای کمک به کاهش مصرف انرژی در دستگاه‌های اجرایی صادر نمود.به گزارش دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت در این بخشنامه که از سوی معاون اول رئیس‌جمهور خطاب به کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات و شرکتهای دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و استانداریهای سراسر کشور صادر شده آمده است: به منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی در ماههای آذر، دی، بهمن و اسفند، کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات و شرکتهای دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و استانداریهای سراسر کشور موظفند، در صورت لزوم به استثناء مواقعی که کارکنان با تائید مدیران ذی‌ربط بعد از ساعت اداری یا ایام تعطیل مشغول به انجام اضافه‌کاری می‌باشند. حداکثر یک ساعت قبل از شروع وقت اداری رسمی سامانه‌های ایجاد گرما را روشن نموده و حداقل یک ساعت قبل از پایان وقت اداری خاموش نمایند.این بخشنامه می‌افزاید: درجه حرارت اتاقهای کار در محدوده (18) تا (21) درجه سانتیگراد (دمای رفاه) و راهروها و فضاهای عمومی سرپوشیده روی (18) درجه سانتیگراد تنظیم شود. بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهور بیست و نهم آذرماه و با شماره 123888/36349 صادر شده است.