اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

مرکز تحقیقاتی مهندسی آب: دانشگاه و سازمان آب و برق خوزستان

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: با توجه به اینکه استان خوزستان 30 درصد کل حجم آبهای کشور را در خود دارد، ایجاد مرکز تحقیقات مهندسی آب بسیار ضروری است.

دکتر ابراهیم حاجی‌دولو در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ـ پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهار داشت: در حال حاضر برای ایجاد چنین مرکزی با مسئولان سازمان آب و برق در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم این مرکز را به صورت مشترک در دانشگاه پایه‌گذاری کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه دانشگاه شهید چمران اهواز دارای کادر مهندسی قوی است، احساس می‌شود که راه‌اندازی این مرکز در بحث کارشناسی آب و رفع مشکلات آب استان می‌تواند نقش بسیار موثر و تاثیرگذاری داشته باشد.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه شهید چمران با بیان اینکه استفاده بهینه‌ای از اساتید صورت نمی‌گیرد، توضیح داد: یکی از مشکلاتی که در استان داریم، از پتانسیل اساتید موجود استفاده نمی‌شود. بنابراین با راه‌اندازی این مرکز بستر قانونی برای اساتید ایجاد می‌شود تا آنها هم بتوانند به صورت قانونی فعالیت خود را انجام دهند.

حاجی‌دولو درباره اهمیت همکاری صنایع با دانشگاه گفت: اساتید با درگیرشدن در مسائل و مشکلات جامعه، می‌توانند مشکلات را شناسایی کرده و از طریق انجام پروژه‌های تحقیقاتی آنها را رفع کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایجاد مرکز تحقیقات مهندسی آب در مرحله بررسی است که در صورت نوشتن تفاهم‌نامه، این مرکز در دانشکده مهندسی آب دانشگاه شهید چمران اهواز ایجاد می‌شود.

سه وزیر در صحن علنی مجلس‌‏

سوال محمود محمدی نماینده آباده از وزیر نیرو در خصوص علت ممنوعیت بهره برداری از آب‌های زیرزمینی و عدم تامین آب‌های مورد نیاز کشاورزان و همزمان انتقال حداقل آب سد شهدای ایذه خاص به اصفهان اعلام وصول شد.           منبع: خانه ملت تاریخ: 27 دی 1385

وزرای امور خارجه, نیرو و اقتصاد برای پاسخ‌‏گویی به سوالات نمایندگان روز یکشنبه در صحن علنی مجلس‌‏هفتم حاضر می‌‏شوند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی" ایلنا" در دستور کار روز یکشنبه مجلس، سوال اکبر اعلمی نماینده تبریز از وزیر امور خارجه قرار دارد. منوچهر متکی برای پاسخ‌‏گویی به سوالی در مورد سیاست‌‏خارجی دولت نهم به صحن علنی می‌‏رود.
سوالات سیدمحمدجعفر سادات موسوی نماینده مبارکه از وزیر نیرو و بیژن شهبازخانی نماینده ملایر از وزیر اقتصاد و دارایی نیز در روزهای سه‌‏شنبه و چهارشنبه هفته جاری مطرح خواهد شد.   منبع:  خبرگزاری کار ایران

نوشتن رویدادها (همایش، نمایشگاه، وبینار و ...) به ترتیب ماه وقوع

نوشتن رویدادها (همایش، نمایشگاه، وبینار و ...) به ترتیب ماه وقوع رویداد به پایان رسید. از این پس نیز همه رویدادهای مربوط به صنعت آب و برق، آموزش های علمی - کاربردی مرتبط با این صنعت و نیز آموزش مجازی، در طبقه بندی ماهانه نوشته می شود تا استادان محترم بتوانند با مراجعه به ماه مورد نظر، ضمن آگاهی از رویداد ملی یا بین المللی آن ماه، پیشاپیش خود را برای شرکت در آن (ارسال مقاله، مشارکت در بحث، حضور در مراسم و یا مطالعه اخبار و دستاوردهای آن رویداد) آماده کنند.

برای آگاهی از این رویدادها، کافی است به وبلاگ اخبار پژوهشی علمی - کاربردی مراجعه فرمایید و در قسمت سمت راست صفحه، زیر عنوان "موضوع بندی" ، رویدادهای ماه مورد نظر را انتخاب و ملاحظه نمایید. مثلا برای وقایع دیماه، روی رویداد: دی ۸۵ - Jan 07 کلیک کنید تا همه وبینارها، نمایشگاهها، کنفرانس ها، فراخوان ها و جشنواره های ملی یا بین المللی این ماه که مربوط به صنعت آب و برق و مسایل آموزشی آن باشد، روی صفحه بیاید. سپس در هر مورد (مثلا فراخوان مقاله برای ویژه نامه “یادگیری الکترونیکی در صورت لزوم به لینک نوشته شده در متن آن مراجعه کنید. زیرا تلاش شده است در هر مورد، با لینک دادن به سایت مربوط به هر رویداد، این امکان فراهم شود تا سروران عزیز بتوانند در صورت نیاز، اطلاعات بیشتر را مستقیما از آن طریق به دست آورند و موضوع را پیگیری کنند.

انتظار می رود همه عزیزان، در اطلاع رسانی این رویدادها به ویژه آنچه به سازمان یا منطقه یا تخصص خودشان مربوط می شود، کمک کنند. تقاضا می شود چنانچه از رویدادی اطلاع دارید که در این وبلاگ نوشته نشده است، با ارسال ایمیل یا از طریق قسمت نظرات، خبر مربوط به آن رویداد را ارسال فرمایید تا سایر عزیزان نیز از آن آگاه شوند.باشد که این تلاش ارزنده شما به رشد سازمان یادگیرنده همراهان شما کمک کند.